pirov benim kızımda 2 aylık. Konuştuğumuzda yada şarkı söylediğimizde gülüyor. Agu ile sürekli iletişim halinde 😂 ben onun çıkardığı sesleri çıkartarak ona o sesin bir iletişim aracı olduğunu öğretmeye çabalıyorum. Misal Telsizinden müzik açıyorum beşiğinde uyku öncesi eğer müzik o uyumadan önce kapanmışsa agu diye bağırıyor😂 müziği aç demek istedin sanırım bu aguyla diyip hemen açıyorum. Sonra ses çıkaran oyuncaklara ilgi duyuyor. Renkli şeyler ilgisini çekiyor. Ben kırmızı ruj sürüp onunla konuşuyorum. Çok hoşuna gidiyor ve ilgisini çekiyor. Hafif oyuncakları eline veriyorum henüz sadece bakıp gülüyor elindeki şeyi tam kavrayanıyor. Ayaklarına ses çıkaran pijamalardan aldım. Normalde 3 aylıklar için ama benim kızım ses ve el ayak keşfinde önden gidiyor o yüzden onu da yeni yeni gündüz en neşeli olduğu saatlerde giydiriyorum. Ayaklarını salladıkça ses çıkarıyor. Birde ben çok konuşuyorum kızımla. Misal üstüne değiştirirken şimdi sağ bacağını tuttum bak bu kırmızı şey senin pijaman , şimdi senin bezini alacağım vs. bunlar gibi yaptığım şeyleri detaylı detaylı anlatıyorum yada karga sesimle şarkıymış gibi ritimli söylüyorum . 😂 bence sizde yapın 2 aylık olması anlamıyor olması fayda göstermeyeceği anlamına gelmez. Ve asla ‘çen’ vs gibi bebekçe diye uyduruk bir dille konulmuyorum. Kelimeleri düzgün telaffuz etmeye özen gösteriyorum. Sen demek varken cen diyenleride uyarıyorum. Konuşmayı bizden öğrenecek niye düzgün öğretmiyorsunuz diye. Bence bu doğru telaffuz da her yaş grubu için basit ama önemli bir detay.