Canlar merhaba. Şimdi size bi yakınımın başına gelen olayı anlatıcam net olarak bilmiyorum aslında nasıl olduğunu çünkü şuan pek duyulsun istemiyo etraftan haklıda konduramaz kimse bildiğim tek şey çocuğun otizmli olabileceği ve nedeninin televizyon ve telefon olduğu. 3.5 yaşında ikiz çocuk bunlar biri kız olan gayet normal konuşuyo erkek hala cümle kuramıyo kelime cıkaramıyo ortamda tek başına oynuyo tepki cok az oyuncakları sıralı diziyo ve sürekli tekrarlıyomuş. Bunlarda otizm belirtisi smdi yakınım kendi baktıgı süre boyunca cok ilgilenms hiçte bi sorun yokmuş ama ne zaman başkaları bakmaya başladı çocuk telefon düşkünü olmuş ve anne de calıştıgı için bi yere gezmeye gittklernde sussun diye vermiş cok zor ikiz büyütmek asla kınamayalım hele de calışmak zorundaysak daha da zor. Çok üzüldüm lütfen mümkün oldğunca telefon tv izletmeyelm benm eşim özel eğitimalanı öğretmeni günde 15-20 dakika normal diyo bzde oplumuzn yanında acıyorz tv ama cok bakmasına her zaman engel oluyorz bizde onunla tv ye dalıp gitmiyorz oyunlar oynuyorz yemeğe cktgmzda huzurszlk yaparsa ne kdar soğursa soğusn yemekler kahvaltı da cay soğusn asla telefn vermiyorz önce bn yiyorm eşim gezdiriyo snra o yiyo anlayışlı eşte cok önemli ailede bn herkesi kendme göre ayarlayabldgm için mutluym annemede bakana da telefn yok dedgm an dinlerler sagolsn. Bu bahsettgm yakınmda cok ilgili bi anne yanlş anlaşlmasn lütfen ama sartları hiç elverşli degildi atandı dopuya gtti önce cocuklarnı götüremedi aylar snra aldı hala eşi baska yerde calılıyo bu cocujlarıyla doguda bazen ailesnden birileri geliyo bu sene kreşe vermek zorunda kaldı falan zor yani Allah saglıkla büyütmek nasip etsn hepimize