Göz teması varsa, taklit, mimik, duygu yaşamaları vs varsa içinizi ferah tutabilirsiniz. Benim oğlum 25 aylık ve biz bugün otizm risk grubundan çıktık. İsmine bakmadığı için parmağıyla bir şeyler işaret etmediği için, sürekli kendi etrafında döndüğü ve dönen şeyleri saatlerce izlediği için otizm risk grubu tanısı almıştık. 6 aydır çok sıkı bir süreç içerisindeydik ve benim oğlum bunların hepsini öğrendi. İsmini aslında bilmediğini fark ettik. Size tavsiyem sürekli adıyla seslenerek onu duyarsız hale getirmeyin. mesela ali diyelim ismine, gözünüze baktığı anlarda sadece ali gel oynayalım, ali bak, ali al diyerek hitaplarda bulunun. Ama size sırtı dönükken ve özellikle başka bir şeye adapte iken adıyla seslenmeyin bu bize psikiyatrımızın önerisiydi ve gerçekten işe yaradı. Sadece gözümize baktığı anlarda Tuna demeye başlayınca o da artık kendisini aynada görünce falan tuna demeye başladı. Otizmden falan korkmayın bence çünkü otizmli bri çocukta saydıklarınızın birçoğu gelişmemiş olur sizin çocuğunuz muhtemelen daha adını bilmiyordur yine de içinizin rahat etmesi için bir çocuk psikiyatrisi ile görüşmenizi tavsiye ederim. Bir şey yoktur diye umuyorum varsa bile ayı daha çoook küçük çok kısa sürede olumlu dönüş alabilirsiniz allah kolaylığınızı versin biraz uzun oldu kusura bakmayın..