Gulcinavci Merhabalar herkese bu aralar kafama çok takıyorum acaba normal mi yoksa evham mı yapıyorum diye bir de buraya yazmak istedim 17 aylık oğlum çoğu komutu anlıyor mesela ayıcığına yemek yedirelim karnı acıkmış hadi git meyve sebzeleri getir derim getirir yedirmeye çalış yani mişli oyunlara aşina ya da saklambaç yakalamaç gibi oyunları çok sever araba ve top delisi uyanır uyanmaz başlar düt düt dit dit sürekli her şeye goo der topa go der gol diye öğrettik ve sürekli her şeye go gon ya da gom diyor genelde yuvarlak olan her şeye go diyor 😂 ilk zamanlar çok eğleniyorduk gülüyorduk falan ama günde yüz kere söylüyorum bunun adı elma bunun adı limon portakal mandalina go değil oğlum bak bunlar sebze meyve vs sürekli anlatmaya çalışıyorum ama yok başka kelimesi yok kitapları çok sever özellikle arabalı iş araçları olan kitapları eliyle gösterir sırayla söylerim ama asla tekrar etmez sö sö şu şu hep böyle gösterip sorar ama karşılıklı diyolog olayına daha geçemedik ara sıra anne diyor bazen mama ama anlamsız şeyler onun dışında gerçekten hiçbir kelimesi yok yani tabiki de her çocuğun gelişimi farklı ama sürekli sö şu go gom ve düt kelimeleri dışında ağzından başka bir şey çıkmıyor bir süre sonra üzülüp kafama takıyorum neler yapabilirim nasıl geliştirebilirim öğrenebilirim bilmiyorum 🥹
Seryy_ Gulcinavci inanın günde kim bilir kaç post açılıyor böyle çoğu annenin ortak noktası bu konu benimde öyle. Sosyalleştirme çok önemli oyun parkları yaşıtlarıyla bir arada olması tabiki bizimde görevlerimiz çok elbette yapıyoruz ama belki de yeterli gelemiyoruz. Televizyon telefon olmayacak önemli konulardan biride bu. Sık sık yaşıtlarıyla bir araya getirmeye çalışın. Ama tabiki daha iyi bilgileri doktorunuz verir , danışın isterseniz.
Sedasss Gulcinavci merhaba , benim oğlumda aynı şuan 21 aylık. Anne baba dede mama meme bu(su) go(gol) ba(balon) bu kelimelerden başka kelimesi yok. Kitap aldım yükselen zeka yayınları konuşturan kitap diye. Kitaplarımız çok evde üzerindeki her resmî sorarım söyler ama konuşmada sorun yaşıyoruz. Bir de bu kitabı deniycem bakalım
DenizAsaf Gulcinavci cırtlı kitapları öneriyorum. Oğlum 18 aylık. Bizim tahlihsiz bir olayımız yüzünden maalesef ki ekran hayatımıza çok aktif bir şekilde girmek zorunda kaldı. Şuanda biz onu bitirmeye çalışıyoruz. Ama bir yandan da cırtlı kitapla destekliyorum ve kitaba başladıktan sonra hayvan seslerini taklit etmeye başladı. Ve renkleri öğrendi. Söylemese de fark ediyor sarı kırmızı gibi. Bizde de 10 kelime falan var totelde ama daha bilinçli söylüyor
Gulcinavci Seryy_ çok haklısınız televizyon telefona elimden geldiğinde çok dikkat ediyorum bazı günler hiç açmıyorum bazen 10-15 dakikayla sınırlandırmaya çalışıyorum . Tek başıma bakıyorum hiçbir desteğim yok eşim çok geç saatlerde geliyor eve onun da bir desteği yok. Sosyalleşmesi evet çok önemli ama her zaman olmuyor havalarda soğudu şimdi sık sık nereye nasıl çıkalım oyun grupları varmış haftada 1-2 gün oralara götürmeyi düşünüyorum 1-2 ay geçsin 18 ay grupları var ama ne bileyim bu aylarda konuşan birkaç kelimesi olan çocukları görünce ben mi yetemiyorum diye düşünüyorum artık . Ben geç konuşmuşum genetik herhalde diye kendimi avutuyorum ama bakalım biraz daha böyle giderse bir doktora danışacağım
Seryy_ Gulcinavci evet biraz da olsa genetiğinde etkisi var. Tabi kış olunca heryerede çıkılmıyor ama oyun parkları biraz daha mantıklı, oyun grupları da gelişim açısından çok iyi gelir deneyebilirsiniz, sağlıkla büyütelim inşallah 🌸
seben Gulcinavci oğlum 17 aylık olucak sadece iiiii diyor parmağı ile işaret ediyor gösteriyor komut aliyo anlıyor ama iiii der ve çekiştirip goturur veya iii der parmağı ile işaret eder araba sürerken sadece vuuu diyor saklanip ceee diyor dede diyor mama bazen baba bazen o kdr ben aşırı kafaya takiyorm
Gulcinavci Sedasss ben de o yayından o seti almayı düşünüyorum inşallah bir faydası olur size de bize de
Gulcinavci someone123 öyle yapmaya çalışıyorum ama şu düt düt sevdası olayı bozuyor 😂 her şeyi oraya bağlıyor fırlayıp gidiyor yanımdan dikkati hemen dağılıyor istemediği hiçbir şeyi yaptıramıyorum
someone123 Gulcinavci o zaman size tavsiyem bol bol parka gidin ve oyun gruplarına katılabiliyorsanız oralarda sosyalleşirse biraz daha açılacaktır konuşması. Tabi ki de konuşacak hiç üzülmeyin🙏🏻
Gulcinavci DenizAsaf evet maalesef keşke hiç olmasa ekran ama herkesin yaşantısı farklı ve zor. Biz de de cırt cırtlı kitaplar var anlatıyorum anlıyor dinliyor aslında biliyorum anladığını cırtlarını söküyor diğer sayfaya geçiyor söküyor atıyor 😂 top ve araba varsa duruyor😂 daha takamıyor ama anladığını biliyorum bir ara me mö de diyordu ama sonra kesti yani çok garip bir keresinde limon nerede oğlum dedim buzdolabındaki magnete baktı gösterdi ama sonra belki 1000 kere sordum göstermedi çocuklar çok değişik düşünüyor bizden gerçekten zamanı gelince istediklerinde yapacaklar inanıyorum şuan beyinlerine alıyorlar her şeyi bilgisayar gibi depoluyorlar zamanı gelince kullanacaklar bunu düşünüp kendimi avutuyorum
DenizAsaf Gulcinavci ben bir keresinde bir video görmüştüm sosyal medyada. Çocuklara soru sormamak lazımmış. İşte atıyorum su mu içmek istiyorsun bunun adı su gibi dememek lazımmış. Onun yerine su içecek misin. Bende şimdi su içeceğim. Suyumu içtim. Vs gibi yani sohbet tarzında. Ben de konuşmaya takılmıştım. Dr bana 3 yaşına kadar erkek çocuklar da cümle kurmasını beklemiyoruz. 3 den sonra sıkıntı demişti
Gulcinavci DenizAsaf doğru evet bende bunu gördüm bir yerde ara ara uyguluyorum hani ona yapması zaten gerekiyor anlamı yükleyerek konuşuyorum mesela uyku zamanı geldiğinde uyku zamanı geldi mamamızı içip yatacağız hadi bakalım odamıza gidelim orada uyku tulumumuz var diye uzun bir cümle kuruyorum ve benimle birlikte geliyor kim varsa oradan ona bay bay yapıyor yani gideceğini çok iyi biliyor. Ya da babası işe gideceği zaman ben gidiyorum işe deyince hemen bay bay yapıyor algısında bir sorun olmadığı için çok rahatım bir de evet erkek çocukları geç konuşur diye bir şey var ama bazı erkek çocukları da şakıyor bu aylarda 😂 bu arada oğlum su içmeyi sevmiyor bende direk koltuğun üstüne koyuyorum suluğunu buraya koyuyorum istediğin zaman iç diyorum yıldım çünkü ben galiba biraz kuralcı bir anneyim yani peşinden koşup hadi oğlum ye demem oturup yemiyorsa kalkıyorsa zorlamam keyfi bilir çok sert değilim ama biraz kuralcıyım
DenizAsaf Gulcinavci aslında bende öyleyim demek istediğinizi çok iyi anlıyorum. Sadece kasmayın. İllaki konuşacak kendinize bunu yapmayın. Belki şey yapabilirsiniz çevreniz de bebeği olan kişiler varsa bolca görüşün. Oyun alanı çok iyi geliyor mesela bizimkine. Bütçeniz kaldırıyorsa oyun grupları da çok mantılı. Ama unutmayın siz iyi bir annesiniz. ☺️
Gulcinavci ilaydaaysima sadece anne diyor baba bazen dede al gel yok istediği bir şey olursa hıı hıı hıı yapıyor ben anlıyorum istediğini ama ifade edemiyor