Oylesinebirisi Öğle ile ikindiyi, akşam ile yatsıyı birleştirip kılan var mı? Kuranda 3 vakit olarak geçiyordu öyle olumuştum 5 vakit oluyor ama 3 vakit olarak kılan var mı varsa nasıl yapıyoruz?
pasaklisinkukuli Oylesinebirisi hanifi mezhebinde öyle olmuyor diye biliyorum ama alo fetvaya sormak lazım
Rez Oylesinebirisi o nasıl oluyor birleşime hiç olur mu, belki abdest için hani ikindiye yarım saat kala öğleni kılmak gibi bişi mi acaba
mirgulak Oylesinebirisi kuranda namaz kaç rekat olarak kılınmasını söylenmiyor ama hadisler günde 5 vakit diyorlar ama sunnet farz çok daha farklı oluyor ve kazaya kalan namazi kılın derler kazaya bırakmamak lazım
Oylesinebirisi pasaklisinkukuli canım ben mezhep ayrımını pek doğru bulmuyorum aynı dini bölmüş gibi oluyor mezheplere ayırmak ben kuranda da okumuştum hangi ayetti hatırlamıyorum bir nafile namaz vardı teheccüt namazı vardı birde vakit olarak 3 tane vakit görmüştüm namaz vakti
Oylesinebirisi Rez kuranda bildiğim kadarıyla vakit olarak 3 vakit gördüm namaz vakti bunu araştırdığımda da doğru çıkıyor birleştirip kılınanilir yazıyordu illa ki yapan vardır mesela namazını kaçırmış olanlar bu şekilde de yapabilir diye biliyorum o yüzden sormuştum
Oylesinebirisi mirgulak kuranda kaç rekat olduğu yazmaz zaten namaz vakitleri yazılmış en ince detayına kadar beklemeyin
Boncuk-anne Oylesinebirisi 😅 3 vakit namaz kılan ülkeler var diye biliyorum şuan nereler olduğunu hatırlayamasamda.
Oylesinebirisi lAmMelodi evet bi yerde de şöyle okumuştum akşam ve yatsı namazlarının 3 tane okunan kısa suresini 1e indirebilirsiniz diye sanırım kıyametin akşam kopacağıyla ilgili rivayetler var ondan mı bilmiyorum akşam ezanı çok çabuk okunur ben de ikisini birleştirip kılmayı düşünüyorum bu yüzden