momm_ CP annesi değilim ama çalıştığım bir hasta grubu. Serebral palsi bazen hem beyni hem vücudu tutar bazen de sadece vücudu tutar.
-Motor becerilerde gecikmeler görülür.
(İnce kavrama, kaba kavrama gibi)
- kas kasılmaları, spazmları olur
-yürüme becerisinde zorluklar görülür
-konuşmada sıkıntı yaşanabilir
-istemsiz hareketler olur
-denge ve kordinasyon eksikliği yaşanır
-erken bebeklik döneminde emmede yutmada güçlük yaşanır.
Tabi bu söylediğim belirtiler herkesde aynı olmaz 1 veya 2 tanesi varsa bulunduğu aydan kaynaklı da olabilir ama 3 4 tane belirti var ve aklınız karışıksa bir fizik tedavi doktoruna görünmesini tavsiye ederim inşallah korktuğunuz gibi değildir ..