Tospirix Merhaba kızlar. Oğlum 17 ay 1 haftalık ancak anlamlı hiçbir kelimesi yok bugün çocuk gelişim uzmanına gittik gelişiminin 12-13 ay ile uyumlu olduğunu söyledi. Bol bol konuşuyorum da kitap da okuyorum. 1 ay öncesine kadar ekrana çok maruz kaldı uzman da onunla alakalı olduğunu söyledi otizmle alakası yok dedi. Ama dil gelişimini nasıl destekleyebilirim tecrübeleriniz var mı?
alpo1309 Tospirix çok fazla dil terapistiyle görüştüm oğlum için hepsi normal olduğunu söyledi ama anne yüreği insan öyle düşünmüyor terapisti önerisiyle dil gelişim seti aldım baya işe yaradı şuan 25 aylık oğlum ikili cümleleri başladı yavaş yavaş aynı zamanda televizyonu komple kapattık ve teyzemin kızlarıyla gergin min 3 saat yanyana getirdim baya etkisi oldu
maygirl Tospirix bol knusun kitap okuyun kitaotaki hersei analtin bol bol disari ckarin disrda herseyin adini soyleyin varsa ccouklarla biaraya getirin ekransiz bi hayat ile hersey duzelir diger sekilse davranirsaniz
Sinemskrglu Tospirix ekranı kesinlikle sıfırlayın. Siz bile izlemeyin . Çünkü uyaran fazla oldukça ilgisini dikkatini o yöne çeker . Yükselen zekanın ilk seslerim kitabını alın çok iyi geldi bize . Akran iletişimi önemli oyun grubu ayarlayın biz haftada iki gidiyoruz . Anne bebek oyun grubuna. Duyu problemi fln yk ama inanın akran çok önemli. Çocuk çocuktan daha iyi alıyor
sekerszkahve Tospirix benim kızımda 16 aylık halen daha aç ve dede dışında anlamlı bir kelimesi yok konuşuyorum kitap okuyorum betimleyerek herşeyi gösteriyorum ama yok yani üstüne bide henüz yürümedide çok ama çok fazla kafaya takıyorum annelik çok zor inşallah hepsi biran önce olurda rahat nefes alırız
Tospirix Miracinannesi_ şuan hiç anlamlı kelimesi yok tekrarlama dediğimiz dedede bababa şeklinde veya anlamsız sesler çıkartıyor sadece
Tospirix alpo1309 ben de yükselen zekanın hayvanlı cırt cırtlı kitaplarını aldım evde bir sürü bu tarz kitapları var ama hala bi gelişme yok
Bereninannesii34 Merhaba, benim bebeğim de öyleydi ben çocuk akdeminin şimdi konuşma vakti setini aldım çok işime yaradı, ordan baya kelime öğrendi
Miracinannesi_ Tospirix canım şöyle söyleyeyim hergun kitap okurum hatta dışarıda kitapta gördüğü nesneler olur ama kitaptan çok günlük hayatta kullandığımiz kelimeleri kullanıyor. Mesela aç kelimesini babası oyun haline getirip öğretti. Kucağına alırdı ışığın düğmesine basardi açtim tekrar basardi kapattim diye tekrarlardi sonra ona derdi aç diye. Mutfakta buzdolabının kapağını açarken açtım kapatırken kapattim derdim oylelikle aç kelimesinin anlamını pekistirdi. Bu ve buna benzer şekillerde sürekli tekrar yaptırın sulugunu uzatırken su içer misin yemeğini verirken mama demek yerine patates ya da ıımmmm elma nım nım nım çok güzel elma vs gibi oyun haline getirip sürekli tekrar edin doktor bir sorun gormediyse zamanla açılacaktır
Tospirix Herkese çok teşekkür ederim destekleriniz için inanın hepsini yapıyorum sürekli evde duran bi aile de değiliz dışarı da çıkıyoruz sürekli kedi köpek gördüğümüzde seslerini çıkartıyorum sevdiriyorum da evde de mesela su isteyip ağladığını anladığımda elime alıp du mu istiyorsun diye tekrarlıyorum ama sanırım bizim için süreç biraz yavaş ilerleyecek