Merhaba anneler benim ikizlerim 15 gün sonra 3 yaşına girecekler artık işin içinden çıkamıyorum. Başından beri zor bebeklerdi ama şuan çok daha zor. İnanın 1 saniye oturduklarını bilmem devamlı koltuk tepesinde koşup oynuyorlar masanın, makinenin, tv ünitesinin üstüne çıkıyorlar ben çok panik olduğum için asla izin vermiyorum ama gülerek ve gözümün içine baka baka inadına yapıyorlar. En büyük problemimden diğeri ise devamlı ağızlarında bir şey var hele bir tanesi artık çığrından çıkmış durumda günde en az 100 defa abartısız ağzından bir şeyler çıkartıyorum. Ne bulursa ağzında bir şey bulamazsa duvarları soyuyor yiyor köşe koruyucu köpüğü ısırıp koparıyor onlar olmadı tırnak yiyor ayak tırnaklarına kadar yiyorlar aylardır tırnaklarını bile kesmiyorum çünkü yok 😭 kan değerlerine baktırdım bi eksiklik yok ben ne yapacağım şaştım kaldım hiç bir tane lafımı dinlemeZler güzelce anlatıyorum olmuyor kızıyorum olmuyor ödüllendirmeye çalışıyorum olmuyor ceza veriyorum olmuyor gülerek herşeyi inadına yapıyorlar. Artık bende ağlıyorum çünkü gerçekten dayanamıyorum ne yapmam gerekiyor bilmiyorum bütün yolları deniyorum yine yok yine yok. Evde binbir çeşit oyuncakları var inanın hepsini çıkartmıyorum ki gözleri alışıp sıkılmasınlar diye sırayla çıkartıyorum ama asla dönüp bakmıyorlar en fazla 5 dakika. Etkinlik yaptırmak istiyorum hamur çıkarıyorum , kum çıkarıyorum ağızlarında. Ponpon aldım elişi kağıtları aldım etkinlik için biraz oynuyorlar sonra onuda ağızlarına atıyorlar. Zekalarında hiç bir problem yok her şeyi anlıyorlar konuşuyorlar gelişimsel bir problemimi yok çok şükür. Yaşıtlarına bakıyorum hiç biri bu şekilde değil tamam çocuktur yeri gelir yaramazlık yapar yeri gelir bir şeyleri tanımak için ağzına atar ama bu kadarı da olmaz ki. Gören herkes Allah yardımcın olsun nasıl bakıyorsun bunlara diyor. İnanın hiç bir şeylerini eksik etmem elimden geldiğince herşeyi öğretmeye çalışan bir anneyim. 1 saniye yanlarından ayrılmam çünkü tehlikeli şeyler yapıyorlar Zarar gelmesinden korkuyorum. Allah rızası için bu durumları yaşayan önerisi olan tavsiyesi olan lütfen söylesin. ( bu arada bende anaokulu öğretmenliği mezunuyum ama gelin görün ki bir çözüm bulamadım )