Herseyimmmmm 12. ayda tam olarak dışarıda bağımsız yürümeye başladı ardından 13. Ayından hep koşmaya başladı oğlum 36 ayına girecek az kaldı. Hiç durmaz evde bile koşar dışarıda da öyle. Jimnastiğe verdik arada oyun grupları ve park. sürekli atlar hoplar tepelere çıkar. Evde etkinlik yaptığımız zamanlarda su, kum, ve boya, oyun hamurundan çok hoşlanır. Yemek yerken sakin bir tek bir de bu etkinleri yaptığımızda. Ufak tefek tamir işlerini sever matkap çekiç çivi babasıyla yapar. Ayakkabısını kendi giyer kendi çıkarır. montları kazakları çıkarabilir. 2 yaşında tuvaley eğitimi kazandı. O gün bugün kendi gider yapar kendi söyler çişi kakası geldiğinde. Aşırı derece hareketli. Bazen sakin dursun diye bir sürü kutu oyunu almışım ve etkinlik kitapları, sök, tak yapıştır, kes vs… eşleştirme oyunları var bi sürü. Ama yine de çok sıkılıyor sürekli arabalarla oyun yapıyoruz küçük bebek legoları var kurgulama oyunlar oynuyoruz yine durmuyor, diş fırçalama su ile oynama çok seviyor. Yada bulaşıkları çıkartmak yada evi süpürmek çok hoşuna gidiyor. Dış ortamda akülüyü kendi kullanıyor ebevyn kontrolsüz olarak çok sever. Bide ayakta sürmeli arabası var onuda hunharca kullanır. Bisikletide go kart şeklinde yani 4 tekerlekli otomatik değil pedalları ile kendi çeviriyor. onuda çimde bayırda kullanmayı sever. Vakitler çılgınlıkla geçiyor. Sabah 7 de uyanır fix. Öğlen 12 de uyur 1-1.5 saat kadar. Akşam 8.5-9 arasında uyumuş olur tekrar
Yani benim çoçuğa nerede tehlike var onu söyle. yılan tuttu geçen bebek yılan 3 kez koydu koydu tuttu, kediler, köpekler dışarıda görür kuyruklarını tutup kucağına alır. ördek, horoz hep peşlerinde bizde dağa bayır çimenlere, hoplama, zıplama alanlarına gideriz sürekli. Parklarda en yüksek dönemeçli kaydıraklara kendi çıkar o daracık halatlardan yürürtaa tepelere gider. Nerde hinlik, cinlik, tehlike, orda benim oğlum.. artık dur, yavaş ol, demekten sürekli dışarlarda koşmaktan çok yorulduk eşim ve ben. Hele çamurlu bi yer görsün direk atlar ardından güler aynı şeye bir daha devam eder ama bi güzel yanıda aşırı ılımlıdır. dışarda küçük büyük herkesin yanına gidip iletişim kurup sarılır öpmek ister. Ilımlı olması güzel ama herkese karşı samimiyet duyması bu yanı pekte iyi değil.