fatosbcr2 Selam kızlar 13 aylık kızım var hıh filan diye ses çıkarıyor ben konuda sorun yapmıyorum her çocuk kendine özeldir geç konuşsa bile sorun değil ama çevrem çok canımı sıkmaya başladı bu çocuk niye konuşmuyor niye anne baba demiyor benim çocuğum o yaştayken anne baba mama diyordu yok benim çocuğum erken konuştu konuşma geriliği mi var bi doktora götürün diye çok bunaltıyorlar kaynanam bile konuşmayı öğrensin artık öğret konuşmayı diyor napcamı ben konuda 😔
bisenakillisinzaten fatosbcr2 20 aylıkken falan ikili kelimeleri vardı ama tam konuşmaya başlaması 2 yaşında oldu
Gul-42 fatosbcr2 genelde o donem anne baba dede dıyor o yuzden takma mılletı sen kendın takıp et desteklı en ıyısını anne bılır
Deletedmom_215 fatosbcr2 9. Ayinda ilk anlamlı kelimeleri çıkmaya başlamıştı. At, top, ver, al, gol, mama gibi. Suan 16 aylık ve kelime sayımız çok arttı. İki kelimeli cümlelere geçecek artık yavaş yavaş.
ikibaloglanannesi 21 aylık oğlum ikili kelimeleri var anlamsız kelimeleri de var. Genel de 2-3 yaşı bulur derler tam konuşma
fatosbcr2 Deletedmom_215 ne güzel size maşallah benim kızım hayla hıh mıh gibi sesler çıkarıyor tek bir kelimeyi bırak heceleme bile duymadım de da ba bunları bile demiyor
Duygumom27 fatosbcr2 kızım 12 aylık yeni dede baba demeye başladı şu son 2 haftadır. Bir anda başlar hiç canını sıkma. Büyük kızım 6 aylık anne baba diyordu ama onun bile tam konuşması daha yeni başladı 30 aylık. 24-25 aylıkken konuşmaya başladı
Deletedmom_215 fatosbcr2 peki alıcı dili nasıl? Mesela kelimeleri biliyor mu top nerede? Yada baba nerede gibi soruları sorduğunuzda o şeyi gösteriyor mu?
fatosbcr2 Deletedmom_215 gösteriyor baba geldi dediğimizde kapıya gidiyor top nerde getir dediğimizde gözüyle topu buluyor getiriyor su istediği zaman parmağıyla bardağı gösteriyor
Deletedmom_215 fatosbcr2 e çok iyi neyin ne olduğunu biliyor ama henüz ifade edemiyor. Korkmayın bir anda açılır bebisiniz ☺️