Prensesssannesiiii Kızım 20 aylık ama süreki ıııhhhh yaparak istediğini gösteriyor. Su demiyor yaşıtlarına bakıyorum ondan küçükler birçok kelimeyi söylüyor. Biliyorum her çocuğun gelişimi farklı sadece konuşmayı desteklemek için neler yapabilirim? Yani nasıl öğretebilirim, neler yapabilirim fikir verir misiniz?
suheyla92 Prensesssannesiiii anlamayın söylediği şeyleri. Siz nasi olsa anliyorsunuz diye çabalamıyor olabilir. Bir de daha fazla sosyallessin, oyun gruplari çok hizli ilerleme kaydettiriyormus.
Lunaaaaa Prensesssannesiiii benim oğlumda su demez genelde ıııh diyerek ister ama onun dışında hep konuşmaya çalışıyor ağzında geveliyor ne zaman çözülecek bende bekliyorum, bi çok kişi2 yaşında bi anda konuştuğunu söylüyor
Miraninannesiiii Prensesssannesiiii benim bebeğimde aynı 20 aylık ne anne ne baba sürekli ihhh diyerek parmak gosteriyo aslında çocuklarlada içli dışlı ama bilmiyorum napacagim
Akcakizzzz Prensesssannesiiii benim kızım da 22 aylik baba mama meme dedi baba diyor yine arada bazen anlamsız birsey diyor ama genel olarak içinde sesiz birseyler diyor sarki söylerken ya da hayvan sesleri çıkarırken içinde diyor sessizce birsey isterken elimden tutup götürüyor ihh ihh diyor bende bekliyorum konuşmasını ama herseyi yapıyorum Şarkılar söylüyorum anlatıyorum kendi kendime hikaye oluyorum sayılır hayvanlar sesler herseyi anlatıyorum ama yok.konusalim hadi kızım diyorum kafa sallıyor hayır gibi ııı ıııı diye ses çıkarıyor istemiyor
Prensesssannesiiii suheyla92 ben evde çok kısıtlı televizyon açıyorum. Yemek yaparken falan fakat ben yokken büyükler hep açıyor o etkiler mi bilmiyorum. Kendin neler yapabilirim peki bilginiz var mı?
suheyla92 Prensesssannesiiii evet televizyon uyaran eksikligi yapıyor cocuk hep dinlediği için diyalog kurmayi ogrenemiyor. Televizyonu bir süre hayatınızdan tamamen cikarin, onunla kitap okuyun, sohbet edin, sürekli iletisim kurun isaret ettiği şeyleri anlamayip konusmaya teşvik edin kisa surede farkı gorursunuz ama zaten daha kucuk çok da fazla sorun etmeyin bence.
Prensesssannesiiii Lunaaaaa aynı anlamadığım biiirsürü şey diyor sanki farklı bir dil konuşuyor ağzını çeviriyor şarkı söylüyor ama hep kendi dilinde suyu gösterip ııııhhh diyor su mu istiyorsun annecim diyorum ıhhhh diyor 1-2 kez şuu dedi başka demedi
Prensesssannesiiii suheyla92 rahatsızlanır diye korkuyorum birde ilk çocuğum olunca ister istemez insan düşünüyor. Önceden televizyon açıktı ama ilgisini çekmezdi mesela sadece 1-2 video çekerdi o kadar. Kitap okuyoruz, işte hayvanları tanıtıyorum sayıları sayıyorum onunla bişiler yaparken yaptığımı anlatıyorum. Bekleyelim bakalım ama şöyle yapıyor mesela kendince bi dili var orda sürekli bıdı bıdı konuşuyor bebekleriyle oynuyor o esnada konuşuyor ama benim anlamadığım bir dil yani o
secondmylife Sürekli konuşmak, çocuğu dinlemek ona söz verip istediği şeyi soru sorarak anlamaya çalışmak. Yani biraz da olsa anlamıyormuş gibi yapmak. Şekilli renkli kitaplar, çocuk şarkıları. Benim kızım da 19 buçuk aylık biz bu şekilde yapıyoruz şuan bildiğiniz yarım yamalak konuşuyor. 3 kelimeli cümleler kuruyor.
Prensesssannesiiii secondmylife aslında bunların hepsini yapıyoruz birlikte ama bugün bir arkadaşımla görüştüm çocuğuyla 2 ay var aramızda çoğu şeyi tekrar ediyor çocuktan çocuğa elbette değişiyor gelişimler ama bakalım bekleyelim biraz daha kendince bir dilde konuşuyor sürekli
Beyzaveduru Sürekli konuşun yemeği de birlikte yapın herşeyi beraber yapın siz den duyduklarımı tekrarlayacaktır. Kitap okuyoruz biz bebek şarkıları dinliyoruz. Kaç kelime söylüyor şu anda
Prensesssannesiiii Beyzaveduru biz de aynı şekilde hep anlatıyorum ne yapıyorsam. Kitap okuruz 3. Kişi varsa tanıtırım anlatırım. Anne, baba, dede, nenne, orda, Allah, pisi, havhav, bak, amin, mami, mama
Bellabells Prensesssannesiiii benim ki 16 aylık herşeye nen nen nen diyor istediği herşeyde.ama abisinden çorbasına ekmek doğramayı öğrenmiş 😂 benim de elimden sıkacak ve limonu alıp limon sıkıyor. canları ne isterse onu yapıyorlar istesem öğretemem mesela. Anne babanın söylediğini tekrar eden çocuklar hızlı konuşur. Bazıları bu konuda isteksiz.bu bebeğim hareketleri tekrarlamayı seviyor. Ben ikinci çocuğumu büyütüyorum.tecrübelerim bu yönde.
Dfncgdm2022 Prensesssannesiiii Ben devamlı sarkılar soylerdım konusurdum hıkaye kıtapları vardı okumama fırsat vermezdı ama devamlı kıtapları ıncelerdık anlatırdım cırt cırtlı kıtaplar var onları yapardık ben faydasını cok gordım kıızm erken konusmaya basladı suan 22 aylık ıkılı üçlü cumleler kullanıyor bazen kolay olan uzun cümlelerde kullanıyor … ama sunuda soyleyeyım her cocugun yapısı gerçekten bır degıl konusmada genetıktır aılede sız veya esınız gec konustuysa buna da baglı olabılır