3 -4 yaşına kadar çocuklari paylaşmaya zorlamamak gerektiğini okumuştum. Ben oğluma paylaşmanın güzel olduğunu hep anlatıyorum. Okudumuz kitaplarda da. Paylaşırsa oğlum çok teşekkür ederim paylaştığın için diye belirtiyorum. Oğlumu severken paylasimci oğlum diyorum bazen. Dışarda çocuklar onun oyuncaklarını paylasmak istediği zaman oğluma sormamız gerek diyorum paylaşmak ister misin diyorum istemez ise zorlamiyorum senin kararın diyorum. İsterse paylaşıyoruz. Mesela parka gittgimizde scooterıni bana veriyor kimse almasın diyor merak etme kimse alma ben sana paylaşmak isteyip istemediğini sorarım diyorum. Bu şekilde ilerleyince artık istediği zaman paylaşıyor, aylasmak istemedigi zamanlar da oluyor saygı duyuyorum zorlamiyorum. Oğlum da 28 aylık. İsterseniz böyle ilerleyin bir de, ama paylaşmak istememe tercihine de saygı duyun. Paylaşmak güzeldir, ama seçenektir. Zorunluluk değil