Sevgili anneler bunları bir anne’den ziyade bir okul öncesi öğretmeni olarak yazıyorum. Hâlâ ekran hakkında postlar görüyorum ve altında “benim çocuğum, yeğenim başından kalkmıyor ama çok zeki ama güzel konuşuyor” vs yazanlar var.
Her geçen yıl artan sayılarda ekrana maruz kalmış öğrenciler geliyor sınıflarımıza. Ve izlemeyen çocuklardan çok kolay ayırt ediliyorlar. Malesef ekrana uzuuuun süreler maruz kalan çocuklar öğrenmeyi, oyun kurmayı, oyun oynamayı bilmiyor. Bildikleri tek şey izlemek. Ağızları açık halde sadece izlemeyi biliyorlar. Problemlerini kendileri çözemiyor, arkadaşlık kuramıyorlar. Kurallı oyunlara dikkatlerini verip tamamlayamıyorlar. Çevrelerinde bunlar yaşanırken sadece izlemeyi biliyorlar. Öğretmen konuşurken cümlesinin sonunu dâhi getirecek kadar dinleyemiyorlar ama ekran açıldığında pür dikkat izliyorlar. Çünkü bu zamana kadar bildikleri tek şey izlemek. Bunları öğrensin diye okula gönderiyoruz demeyin. Gelişimsel açıdan bakıldığında 3 yaşında en geç bunlara başlamış olmaları gerekiyor. Gelişimleri 2-2,5 yaş civarında kalıyor malesef.
Lütfen bu kötülüğü bebeklerinize, çocuklarınıza yapmayın. Evde bir sorun gözlemleyemeyebilirsiniz. Ama okul çağına geldiklerinde malesef durumları bunlardan ibaret oluyor….