Ek gıda konusunda ilk bebeğimde ben de çok sıkıntı yaşadım. Prematüreydi. Tadımlar sıkıntılı idi. Red vardı. Sanki o an hazırladığım şeyi yemezse açlıktan ölecekmiş gibi bi his ve umutsuzluk ne zaman yiyecek diye. Şimdi bakıyorum da ne kadar acele etmişim. Red ettiğinde zorlayarak yedirdğim olmuştu inanın çok çok pişmanım farklı olabilir miydi bnm hatam mıydı die sorguluyorum. İkinci çocuğum oldu. Öncelikle siz yerken sofranıza oturtun yani mama sandalyesinde dahil olsun yemek saatlerinize istesin özensin, ilgisini çekiyor mu bakın. İstemediği zaman asla zorlamayın. Denediğinizde aç olduğundan emin olduğunuz ve uykusu bunaltmamış bir haldeyken keyifliyken deneyin. Şu an red var anladığım kadarıyla. Bebekler annelerinin hislerinden bakıyorlar sanki dünyaya. İnanın denerken rahat olmanız o kadar önemli ki. Yiyecek mi yemeyecek mi yemeyecekse nası besleyecek gibi kaygılarınız bebeğe geçiyor kesinlikle. Rahat olun rahat gözükün. Çok da ilgilenmiyormuş gibi yapın. Şuan zaten ana öğünü anne sütü/mama. Ek gıda denemeleri yapacaksınız ve sadece tadım. Doymayacak zaten onla. Besinlerle ilişkisine olumsuz başladığında malesef artık otomatik red etmeye başlıyorlar. Aklıma gelenler bunlar. Yazarken yazdıklarınızı dahi unuttum🙈