Sev16 1 buçuk senedir almanyadayim. Ekonomik yönden çok iyi. Çocuğunun geleceği açısından da çok iyi. Kreslerde ve okullarda eğitim çok güzel. Bunlar avantajlar. Dezavantaj olarak ilk başlarda adapte olma problemi yaşıyorsunuz. Farklı kültür farklı dil. Özellikle dil çok önemli. Almancayi bilmek şart. Birde bütün sevdiklerinizden uzaktasınız. Arkadaş yok çevre yok. Psikolojik olarak başlarda bunalıma girebilirsiniz, girmeyedebilirsiniz. Bazen bir kahve içecek arkadaş arıyor insan. Onun dışında hersey bence Turkiyeden kat kat daha güzel.