Merhabalar 3,5 yaşında oğlum var 8-9 aydır psikiyatri takibindeyiz. 6/7 aydır floortime alıyoruz 1 aydır da dil terapisi ve ergoterapi.
Bizdeki sorun tipik otizm belirtilerinin hiç biri yok hatta erken de konuştu 18 aylıkken 2-3 kelimeli cümleleri vardı. Şu an kelime haznesi oldukça geniş. Ancak iletişim kurmakta zorlanıyor. Örneğin sohbet acıyor ama devamı gelmiyor. Gün içindeki deneyimlerini anlatmıyor. Soru cevap yapıyor ama örneğin kreşte ne yedin diyorum cevap yok. Kreşteki arkadaşlarının adları ne hepsini söylüyor doğru şekilde. Zamirleri karıstırıyor kendinden 3. Tekil şahıs olarak bahsediyor. Ekololisi var okuduğu kitabın cümlelerini örneğin kullanıyor. Ama iletişimi asla sadece ekololiden ibaret değil. Kendini duygularını ifade etmez ama isteklerini söyler uyuyalım parka gidelim gibi. Psikiyatrimiz 5 yaşına kadar takip önerdi şu an bir tanısı yok. Gri alandayız dedi. Sosyal etkileşimi var ama daha sınırlı daha geride. Çünkü iletişim güçlüğünden dolayı oyun sürdürme konusunda zorlanıyor. Sizce tanı alır mıyız bi de bu süreçte başka neler yapmamız gerekir ?