pasaklisinkukuli hayatım kadın zaten göbek atıcam oynayacam demiyor kına yakıcam diyor çarpıtma lütfen. Ben sünnetten önce kına yakmak sünnet diye birşey demedim. Kına sünnettir dedim.
Kaynaklarıyla beraber yazıyor burda
Kına yakmanın sünnet olduğunu Boya malzemesi olarak kına kullanımını Allah Rasulünün teşvik ettiği bilinmektedir. Bir hadiste şöyle buyurulur: "Saçın beyazlığını değiştirmek için kullandığınız şeylerin en iyisi, kına ve keten bitkisidir" (Ebû Dâvud, Tereccül, 18; Tirmizî, Libâs, 20; Nesaî, Zîne, 16; İbn Mâce, Libas, 32; Ahmed b. Hanbel, V, 147, 150, 154, 156, 169). Diğer yandan Hz. Peygamberin bir yerinde sivilce veya cerahatlenmiş bir çıban çıksa, bunun üzerine kına sürdüğü nakledilir (bk. İbn Mace Tıbb, 29). Bu duruma göre, Rasûlüllah (s.a.s)ın kınayı cildin tedavisi için kullandığı anlaşılmaktadır. Enes b. Mâlik, Hz. Ebû Bekrin saçını kına ve ketenle, Hz. Ömer`in de yalnız saf kına ile boyadığını nakletmiştir (Yusuf el-Kardâvî, a.g.e., 103).