Oğlum neredeyse 2 yaşına geldi ama konuşmuyor . Her şeyi biliyor . Renkleri sorunca tek tek gösteriyor, cırt cırtlı 2 tane kitabı var hepsini yapıyor , 10 tane kart koyuyorum önüne önlük masa tırnak makası gibi soruyorum tek tek gösteriyor , ismiyle sesleniyorum efendim demez belki ama hee diyor , her şeyi işaretle anlatıyor ıhhh ıhhh, koca adam gibi her şeyi anlıyor, çocuklarla oturuyor oyun oynuyor çay demliyor yemek yapıyor , top oynuyor, kovalamaca, saklambaç hepsini biliyor oynuyor, kurallı oyunları oynayabiliyor . Ben konuşuyorum beni dinliyor ıhh ıhh ıhh diye cevap veriyor . Bu kadar her şeyi bilip neden konuşmaz anlamıyorum . Ağız burun bacak diz hepsini biliyor satamadım bunları biliyor birde kalbin nerde böbreğin nerde diye sorunca bile gösteriyor babası öğretmiş . Şarkıların taklitlerini yapıyor , oyun havası açıyoruz oynuyor. Müzik duysa elimden kaldırıyor beraber dans edelim diye. Sürekli iletişim halinde iletişimden yana da bir sıkıntısı yok. Eşim gelir kapıya koşar sarılır öper . Bay bay alkış Allah 1 kaç yaşındasın 1 2 3 4 5 yap eliyle hepsini yapar amin yap falan bunları aylardır zaten biliyor . Evde de çok akıllı maşallah her şeyin yerini bilir getir götür tüm nesneleri tanır ama konuşmuyor çok garip geliyor . Mesela köpek ne yapar diyorum hav hav demiyor ağzını oynatıyor ses çıkmıyor . Cesaret edemiyor gibi konuşmaya . Ekran sadece yemek yerken var. Çok iştahsız çocuk . Birden açılır diyorlar herkes algılısında iletişiminde problem yok diyor doktor bilmiyorum … kimi çocuk 2 yaşında şarkı bile söyler ama iletişim kuramaz biz bundan korkarız diyor doktorumuz . Mesela başımızdan geçen konular hakkında sohbet edince işaretle anlatıyor . Parkta kim vardı diyorum park evden görünüyor Parkı gösteriyor Yusuf’a mı vurdun diyorum evet diye kafa sallıyor neresine vurdun diyorum kafasını gösteriyor Yusuf ağladı mı diyorum evet diye kafa sallıyor ağlamış gibi yapıyor ama arkadaşına öyle yapılmaz diyorum üzülür diyorum işaret parmağıyla hayır diye işaret ediyor gibi … şu an 24 aylık oldu baba dede gitti bitti ham ham çiş cik cik böyle şeyleri söylüyor