symaelisa önce kendini kötü eleştirmeyi bırakmanı tavsiye ederim. Böyle özgüvenli olunmaz çünkü. Herkes bir yerlerde bir şeyleri yanlış yapabilir. Önemli olan az hasarla atlatmaktır. Kimse mükemmel değil. Seni eleştirenin de senin bilmediğin türlü türlü kusurları olduğuna eminim.
Tv izleyebilecek yaşta. Onu özgüvenli yapacak şeyler izletebilirsin. Kendi gücünün farkına varacağı, yapabileceğine inanacağı türde. Ben Netflixde kelime partisi diye bir yapım buldum. Orda hayvanlar çocuklara bir şeyler öğretiyorlar. Orada duyup en çok kullandığım teknik de şu, bir şarkıları var. Yapabilirim, evet yapabilirim. Kızım bir şeyi yapamayacağını söylediğinde hemen bu şarkıyı söylüyorum. Yapabileceğine inanıp yapıyor ve mutlu oluyor. Çok basit ama çok etkisini gördüm.
Psikologların podcastleri oluyor. Özgüven inşası konulu bir şeyler dinleyerek yardımcı olabilirsin.