Bebek_1 Kızlar merhaba bebeğim 14 aylık erkek bebek konuşma olarak mama meme baba bazen dede ve möö diye hayvan sesi çıkarıyor yani daha kontrole gitmedik gittiğimiz de doktorla da görüşeceğim ama bu aylardaki bebeklerinizin kac kelimesi var bana mı yeterli gelmiyor yoksa cidden az mı bilmiyorum sizlerin bebisler nasıl
UykuyaHasret_ Bebek_1 benim kızım 15 aylık 6 kelimesi falan var hayvan sesleriyle beraber ama banada çok yetersiz geliyor🥹
Zlm Bebek_1 kelime olarak neleri sayiyosunuz mesela birşey için kullandığı aslında anlamı olmayana ama sadece o şeye kullandigi şeylerde kelime sayılır mesela benim kızım turuncuya guf derdi hiç alakası yok ama sadece turuncu için kullanırdı bu yüzden kelime sayılır
Bebek_1 Hiilyuss Genelde erkek bebek geç konuşur diyorlar ama ne kadar doğru bilmiyorum ama yetersiz gibi geliyor
Bebek_1 UykuyaHasret_ Bende öyle düşünüyorum çevrem gereksiz kuruntu olarak görüyor ama bilmiyorum belki çok takıyorumdur ilk bebek olunca onunda yetersizliği olabilir ama banada az gibi geldi kitap okuyorum TV den zaten uzağız ama bilmiyorum ya
Hiilyuss Bebek_1 doktorumuz gördü bizi sorun olsa söylersi muhtemelen. Kendini ifade edyor öu istediklerini gösteriyor mu rvet ve hayır kelimelerini anlıyoe mu bunları sormuştu
Yarenylmzz Zlm evet mesela su isterken şşş demesi bile bir kelime sayılıyor yada köpek yerine hav hav demesi
Bebek_1 Zlm Genelde bu saydıklarım bir veya iki kez köpeğe hov dedi mesela hav filan desen bir nevi ama bilemedim şimdi ☺️
Fasi Bebek_1 aynı bizde 14 aylığız iyi bence yeterli bizdede daha aman aman çok bir kelime yok Bum bum (araba) ,dede, baba, mamma, pisipisi,al,at,ver,anne bu tarz
UykuyaHasret_ Bebek_1 bende sürekli kitap okuyorm evin içinde sohbet edip şarkı söylüyorum hayvan sesleri dinletiyorum bazen yetersiz görüp kafaya çok taktığım oluyor
Zlm Bebek_1 hov da olur sadece o şey için kullandığı sürece olur mesela kelebege bede derdi kızım turuncuya guf ama bunlar kelime sayılır sizde o gözle bakım sadece o şeye kullansın ama ses olur alakasız bı kelime olur kendi uydurduğu birşey olur. Birde hep aynı kitapları okuyun
Bebek_1 UykuyaHasret_ Bende o şekilde birşeyler yaparken sürekli anlatıyorum bezini değiştirirken olsun Normalde olsun sürekli sohbet ediyorum oyuncaklarıyla veya hayvanlarla oynarken anlatıyor isimlerini söylüyorum ama pek bir kelime olmayınca acaba ben mi yetersiz ilgileniyorum diye kendimi de suçluyorum
maygirl Bebek_1 doktrlara gore 14 aylik bebegin anlamli olarak bkincli 5 kelimesi yeterli diyorlar 18.aya kadar her bebek gelisimi farkli cok daha az ve fazlasinolanda var şuanlik yeterli gbi 14 aylikken 30a yakın kelimesi wardı kızımın yeğenimin 3 5 tane vardı mesela hepsi brbrinden farklı şuan sorun olablcek bsey yok kullandklarnu bluncli anlamlarni bilerek diyosa gayet güzel.
Zlm Bebek_1 ben bı yerde okumuştum çocuklar hikayeyi bildiği için her seferinde başka kelimeye odaklanabilirmis. Ben kızıma öyle yapiyodum 13 aylıkken 30 kusur kelimesi vardı 15 aylık ikili cümle kuruyodu birde şarkılar çok faydalı oldu bence her ne yapiyosam şarkı şeklinde kızıma anlatırdım uydururdum bı ritim onunla söylerdim