Altıncı Hastalık - 6.Hastalık :
Bebeğim 9,5 aylık; 39.3 ateş, iştahsızlık ve huzursuzluk şikayetimizle gittik. Kan, idrar zaten rutin kontrolümüzde bir önceki hafta bakılmıştı. Ayrıca burun sürüntüsü bakıldı influenza-covid ihtimaline karşı. Kanda neu değeri bizde de düşüktü. Bereket antibiyotiğe başlanmadan virütik bir hastalık olduğu anlaşıldı (başlangıçta pek bulgu vermediği için ne yazık ki anlaşılamamış hemen antibiyotik vermişler ve 1 hafta kullanmış bir arkadaşım bebeğine) Ateş düşürücü şurup, geçmezse fitil ve bağışıklığı artırmak için probiyotik yazdı doktorumuz. Korkmayın anneler 1.haftadan bildiriyorum ateş inatçı olsa da günden güne düşüyor, vücutta döküntüler 5.gün başladı bu da zaten hastalığın sonu demekmiş, yani korkmayın, tünelin sonunda ışık var. Döküntüler için herhangi bir ilaç kullanmamıza, bir şey yapmamıza gerek yokmuş, bizde 7.günde hafif kaybolmaya başladı. İnşallah çarçabuk geçer, yeniden pamuk gibi olur. İştah henüz gelmedi ama kısmen yoğurt, çorba, meyve püresi gibi kolay yutulan şeyleri nazlı nazlı kabul ediyor. Bu arada nerden kaptığımızı bilmiyoruz, markete gitmek ve parkta dezenfekte ettiğim salıncağa binmek dışında kalabalığa karışmadık. Kuluçka süresi 2-14 günmüş. Biz pazartesi dışarı çıktık market+park ve perşembe günü semptomlar başladı. 6 ay-6 yaş aralığında birbirlerine bulaştırdıkları (yetişkinlere bulaşmıyor) erken çocukluk dönemi hastalığı olarak biliniyormuş. Hapşırık, öksürük hatta nefes alışverişi ile bile bulaşıyormuş. Biz de öğrenmiş olduk. Yaşayanlara geçmiş olsun. Tüm bebeler iyi, anne babalar mutlu olsun.