Eleanora Ocakta kızım 2 yaşına girecek. Ben 2ci bebegi o 3 yaşina girdiginde artik dogurmak istiyorum. Ama zor olur diyede korkuyorum. Desteksiz büyütüyorum kızımı henüz kreşe de gitmiyor çok zor. Ama aralarında çok yaş farkida olsun istemiyorum. 2 ve 3 çocuklu annelere sorum🥰 art-arta zor mu?
Snowglobe Eleanora 2.yi istiyorsanız 1. Ye her şeyi öğretin. Yemek uyku tuvalet vb. Hatta giyinmek bile. Hamile olduğunuz zaman 9 ay boyunca tek amacınız kendinizin rahat etmesi için 1.nın size en az ihtiyaç duyacağı kadar her şeyi öğretmek olsun. Sonrası kolay. Benimkiler arasında 3 yaş. Büyük kızım okula gidiyo. Evde çok sokıldı enerjisini atamıyo. 2. Olmasada yine de okula giderdi sakin bi yapısı yok çünkü . siz de okula verebilirsiniz daha rahat olur . aradaki yaş farkı bide tabi aile dinamiğine bağlı. Maddi manevi pskololik her şey tmmsa doğru zaman o zamandır. Ama yine de 3 yaş oncesi kesinlikle çok zor olur. Bakanlara helal olsun ama birlikte büyüsünler diye bile isteye kimse yapmamalı bence. Kardeşten daha çok psikolojisi düzgün bi anneye daha çok ihtiyacı var çocukların
[silindi] Eleanora Oglum 9 yasinda kizim 17 aylik aralarinda iyiki bukadar yaş farki var iyiki beklemisim diyorum hep cunku ilk cocugumda kucuk olsaydi 2 bebekle ugrasmaktan helak olacaktim. Ama oglumun suan bana ihtiyaci bir bebek kadar yok herseyini kendi yapabiliyor ama oglumun yasi kucuk olsaydi onu yedir doyur giydir yika etkinlik yaptir bebege nasil vakit ayircaktim? Oglumu doya doya ilgiyle buyuttum onun her anina sahit olarak ama bir bebegim olsaydi mutlaka ilgi ikiye bolunecekti ve bu ilk cocuga haksizlik degilmi? Bir bebek abilikten ablaliktan ne anlayabilir illaki kiskanclik olacakti eger oglum kucuk olsaydi ama suan kardesini koruyor kolluyor ilgileniyor kiskanclik minimum duzeyde yok denecek kadar az bence en ideali arada yas farki cok olunca ne anne yipraniyor ne bebek ilgisiz kaliyor ne de ilk cocuk kiskanclik krizleri yasiyor tecrubeyle sabit 🫠
Buglem22 Snowglobe tam 2yaş var ve tek başıma bakıyorum kızım şimdi 28 aylık oğlum 4aylik onlar uyuyunca yorgunluktan hüngür hüngür ağladığımı biliyorum hem ev işi hem yemek hem kızımın ihtiyaçları hem oğlumun ihtiyaçları çok tükendim tabi onlara eğlenceli sürekli gülen sürekli şarkılar söyleyen bir anne olarak gözükmeye çalışıyorum ama ister istemez çok yıpranıyorum
ikikereanne_ [silindi] annenin yasi el verirse yas farki cok olabilir ama 30 yasinda evlenmis bi insan icin malesef :)
Duygumom27 [silindi] aral Ruzgarperisi offff biz de tam 18 ay araları küçük kızım bugün 1 yaşına girdi. Çok zor ama birlikte yavaş yavaş oynamaya başladılar. Çok yoruluyorum ama
esraomermehmet [silindi] kesinlikle katılıyorum ama ilk çocuğumu 28 yaşında yapmış biri olarak 8/9 sene bekleyemecegimden 2. Yi kesinlikle düşünmüyorum az önce biri yazmıştı çocuğun kardeşten çok psikolojisi düzgün bir anneye ihtiyacı var diye o kadar doğru ki. Maalesef o guc bende yok. Ama bazen çocuğuma haksızlık mı ediyorum diye düşünüyorum bencillik mi yapıyorum acaba.
beybimomm 4 5 yaştır bence , benimkilerin aralarında iki yaş var çok zorlanıyorum, emzik bıraktım birinci bebeğime sütten kestim tuvalet eğitimi verdim hamileliğimde ona rağmen çok zor bunlarıda hamileyken yaptım ekstra dahada zorladı beni
onbesagustos büyük oğlum 5 yaşında küçük 19 günlük büyük olan her işi kendi yapabiliyor tek çocuğa bakıyor gibiyim diyebilirim iyiki böyle olmuş 🙌
Ruzgarperisi Eleanora benimkilerin arası daha da yakın. 16 ay farkla doğurdum. Çok zorluk çektim. Hala da çekiyorum çoğu zaman. Ama iyiki ard arda oldu. Birlikte büyüyorlar. Büyük 2. Yaş 8 aylık. Küçük 1 yaş 4 aylık
Dilemomy 24 aylık bir kızım var ve yeni hamile olduğumu öğrendim 2 buçuk yaş bence çok iyi ikisi beraber büyür
defnemomm_ Eleanora 5,5 yaş koyan biri olarak allahim şükür diyorum her gün . İyi ki böyle istedik böyle de oldu ✅
Kayrabera Eleanora benimkilerin 2 yaş var. 1 i kreşe gidiyor. Tek başımayken ikisi de Evde olunca gerçekten zor oluyor. Ama peşpeşe olması iyi bence. Çünkü zaten uykusuzluğa, o bebek temposuna alışık bi bünye var. O çocuk değişikliğiyle aynen devam ediyor 4 senedir 🤣🤣🤣 uykuya rahata alışınca tekrar bebek temposu zor bence.
Tugcceknr Eleanora eşiniz nasıl yani ben eşimden korkuyorum biraz sinirli yapısı var sabırsız bende sabırsız ve sinirliyim 2.yi yapmak istiyorum ama çok korkuyorum kV bakıyor bakar yani ama
Eleanora Tugcceknr yeri geldiginde sinirleniyor ama çogu zaman sakin. Ee oda olucak tabiiki bizler robot degiliz insaniz ama kendini tutmak sakinlestirmek onemli tabiiki ☺️ onuda şukur yapiyoruz
sedagunesulas ilk çocuğuma tam anlamıyla yettiğime emin olmadan ikncisini yapmadım, çocuk aradan çıksın denecek birşey değildir..
anneeyimbenanne Eleanora çok zor ama çok güzel 2.5 yaş var. Büyüğü 3,5 yaşında kreşe başladı. Küçüğü ile evde takılıyoruz. Tek çocuk beni daha çok yormuştu ne yalan söyleyim