Kızlar selam. Bebeğim yarın 11 aylık olacak ama 34+6’da erken doğum oldu. 10 gün kuvözde yattı. Aslında çok şükür genel olarak gelişimi iyi. Çok hareketli. Emekliyor, sıralıyor, tırmanıyor. Baybay yapıyor ve sesleri taklit ediyor. Babıldaması ve birçok hecesi var. Bababa bebebe emme meme adi de ebe aba gibi. Bizimle oyun kurup oynuyor. Güleç, mutlu ve hareketli bir bebek. Göz teması ve sosyal gülümsemesi var. Duyguları ve tepkileri anlıyor. Etrafında bağırılıp kızılınca korkar, ağlar. Oyun oynarken ve neşeliyken kahkahalar atar. Sarılır, sevgi gösterisi yapar. Topu at, baybay yap diyince anlıyor ve yapıyor. Yabancılaması vardır. Bilmediği ve tanımadığı kişiler ve ortamlarda çok gerilir alışması zaman alır.
Ama aklıma takılan bazı şeyler var.
Örneğin adıyla seslenince bazen bakıyor bazen bakmıyor ama çok seslenmem lazım. Sadece sese mi bakıyor emin olamıyorum. Ana kucağında ellerini sımsıkı yumruk yapar ve bacaklarını koşar gibi hızlı hızlı vurur. Ellerinden tutup yürütmeye çalıştığımızda adım atmaya çalışmıyor, çok nadir yapıyor ama hemen bırakıp emeklemek istiyor. Alkış yapmıyor ama nesneleri birbirine vuruyor. Son zamanlarda kulaklarını ve saçlarını çekiştirme görüyorum ama bu uyku veya dişle ilgili olabilir. Sinirlendiğinde kendini geriye doğru atma çıktı. Bazı nesnelere örneğin su şişesi veya ambalaj gibi aşırı ilgi gösteriyor ve çok heyecanlanıyor. Ellerini de uyurken hala genelde yumruk yapıyor ama eskiye nazaran azaldı. Çok gergin bir bebekti şu an daha iyiyiz. Eskiden dışarı çıkar çıkmaz seslere ve yabancılara çok tepki verir ağlardı, şimdi alıştı genel olarak keyifli. Ama sosyal bir ortamımız, çevremiz yok. Yalnızız ve evdeyiz genelde.
Öyle işte yani aslında bir tanı veya hastalığa yönelik yazmıyorum bunları çünkü irdelesek birçok şeyin belirtisi çıkar evet ama bunları çürütecek de birçok olumlu davranışı ve gelişimi mevcut. Yine de işte aklıma takılanları paylaşmak istedim. Düzenli çocuk doktorumuza gideriz muayeneye o her şeyi yolunda görüyor bazı şeyler gecikebilir diyor. Nörolojiye de götürdüm birkaç kez o da normal gördü ileri bir test istemedi. Ama tabii bunlardan birkaçını ben yeni fark ettim. Erken doğduğu için de en ufak şeyi çok takıyorum. Sizce gelişimimiz normal mi?