Esin__ dediğiniz şekilde yapıyor iseniz konuşma ihtiyacı duymuyordur. Bunu bırakmalısınız öncelikle. Sıkmadan sürekli birşey istiyor mesela tekrar edin seni anlamıyorum ne istediğini söyler misin su mu istiyorsun,oyuncak arabanı mı istiyorsun vs vs gibi. Sosyalleşmesi içinde günlük birkaç saati dışarıda geçirin mutlaka zamanla alışır diye düşünüyorum. İçiniz rahat etmiyor belli ki post açtığınıza göre, çocuk doktoruna da bi danışın bu konuları isterseniz en doğru yönlendirmeleri o yapacaktır.