Merhabalar bebeğim 3 aylık olmak üzere ama benim daha küçüklükten ber endişelerim var. Ay itibari işe yapması gereken becerilerde ya kısıtlı yapıyoruz ya da henüz yapmıyoruz o yüzden endişeleniyorum. Mesela sese bakmıyoruz henüz bu ayda beni tanıması gerekir ama ben sesleniyorum yakınında kendimi yırtıyorum yok bakmıyor. Bakıyorsa da rastgele bakıyor gibime geliyor. Ağız dolusu gülüşlerimiz yok daha bazen tebessümler şeklinde sessiz gülüyoruz. Agulamaya da başlamadık henüz kızayken veya bir şey isterken bazı sesler çıkayoruz ama neşe sesleri değil:( karşısında geçip agulamaya benzer bir çok ses çıkarıyorum beni taklit etmesi için izliyor ama sessiz kalıyor :( tummy time yapmaktan hç hoşlanmıyor. Top üstünde veya yastık üstünde başını kaldırıyor ama yüzüstü yatırdığımda ellerini öne almıyor hiç hep geri geri yukarı kaldırıyor o yüzden kafayı da kaldıramıyor. Ben çenesinin altona koyarsam ellerini biraz kaldırıyor. Nesne takibi yapabiliyor veya biri yanından uzaklaşınca onu takip ediyor. Yatar pozisyonundayken gözlerini tavana veya avizelere dikiyor dikkatini zor çekiyorum oradan. Bunların hepsi beni çok endişelendiriyor çok korkuyorum. Biliyorum her çocuk farklı gelişim gösterir ama zamanla gelişir mi bizimde becerilerimiz veya ben neler yapabilirim gelişimini desteklemek için. Doktorumuza söylüyorum endişelerimi henüz küçük olduğunu söylüyor.