Merhaba anneler. Allerji serüvenimize henüz bebeğim yeni 3 aylık olmuşken başladık. İstanbuldayım. Köklü bir hastanenin prof allerji doktoruna gittim. Kanda çıkmayacağını söyleyip yine de kan testi istedi🤦🏻♀️ Total ige değeri yüksek çıktı ama besin alerjileri tahmin edersiniz ki çıkmadı. Ve neye alerjisi olduğunu bilemediğimizden diyet önermedi. Sütüm azalırmış ve bebeğim aç kalırmış. Topikal müdahaleler önerdi. Kortizonlu kremi bile mecbur kalmadıkça sürme dedi. Tamamdır dedik. Gel zaman git zaman, bebeğimin egzamaları coştu. Ki ben doktora gidene kadar çoktan süt ürünlerini ve gluteni kesmiştim. Bir tek yumurta yiyordum. Sonrasında zaten onu da kestim. Bebeğim bu ay sonunda 6.ayına girecek. Ve biz hala egzamalarla boğuşuyoruz. Başta alt kolda küçük bir alanda başlayan egzama zamanla tüm kollara, bacak arkalarına, ayaklara ve en son yüze kadar sıçradı. Bu süreçte hala diyet yapıyorum bu arada. Artık sinirden çıldırmamak için kendimi zor tutuyorum. Zamanla daha fazla şeyi kestim. Aç geziyorum ama aşama kaydedemiyorum. Bir ara kaçak olmuştu, o ara biraz coştu. Sonra tekrar katı diyete devam ettim. Başka bir çocuk doktoru kortizonu önermedi zararlı diye. Bepanthol sensiderm sür dedi. Kullanmadığım krem kalmadı. Bepanthol de bir işe yaramıyor. Bir yakınımız da çocuk doktoru. O da m furo krem önerdi kortizonlu. Onu sürdük 2 gün. Tamamen iyileşti. Her yeri pamuk gibi oldu. Ama hipokorttan daha yüksek kortizon içeriyormuş diye bioderma atoderm serisiyle yine nemlendirmeye devam ettik. Bu arada bacakları tekrar nüksetmedi ama kolları nüksetti. Ve kolları hep akıntılı. Beni en çok üzen de o. Yavrum yatağına sürte sürte kaşımaya çalışıyor. Yaptıkça da akıyor.
Sormak istediğim siz neler yapıyorsunuz? Nasıl hayata tutunuyorsunuz? Benim gerçekten ne fiziki ne de mental gücüm kalmadı. 5 kilo verdim diyetten bu yana. Ben de eriyorum. Hastalanmaktan ve çocuğuma yetememekten korkuyorum. Allahtan annem destek oluyor ama yine de zorlanıyorum.
Tüketmediğim besinler; süt ürünleri, gluten, yumurta, tahin pekmez, bal, kuruyemişler, paketli tüm gıdalar, çikolata vs atıştırmalık şekerlemeli her şey, muz, çilek, domates. En son gittiğim doktor salça da önermedi. Yemeklere salça koyuyorduk. Geçenlerde yedim. Yine o mu coşturdu diye düşünüyorum. Kafayı yiyecek hale geldim. Onu çıkar bunu çıkar. Güçsüz kaldım. Geçse, çocuğumun rahatladığını görsem motive olucam. O da yok. Bu arada burda balık, et, tavuk tüketmeyin diyenler de olmuş. Tavuk zaten hiç yemem ama dana eti ve balık tüketiyorum proteinsiz kalmasın diye. Doktor onları tüket demişti. Her doktor farklı bir şey söylüyor. Bir an evvel büyüse de bitse bu çile derken bebeğimin en tatlı zamanlarını kaçırıyorum😔 Bu arada kakada mukus ve hırıltı da var. Çok önceden inceden kan da vardı. Kan geçti. İshal,mukus, hırıltı da egzamayla bize eşlik ediyor. Fazla uzun oldu. Hakkınızı helal edin ama cidden bu forumda okumadığım alerji başlığı kalmadı. İçimi dökmek istedim ben de😔