merhablar, çocuğum 8 aylıkken anneanne dede diyordu. sonra birden dili kesildi sanki hiçbir şey dememeye başladı, sadece tek dediği abaydı. her şeye aba diyordu, ana diye sesleniyordu. binde bir dede diyordu. onu da dedesini görüp değil biz dedikten sonra falan diyordu. 19 aylıkken pedagoga götürdük. 19 aylık bi bebeğin bu zamana kadar anne baba demes gerekirdi size öyle seslenmiyor bile daha dedi. dili biraz geri kalmış dedi. neredeyse otizm diyecekti ama ismine baktığı ve dikkatli göz teması kurduğu için öyle demedi. şuan 22 buçuk aylık hiçbir ilerleme yok, çalıştığım için annem baktığı için öyle ahım şahım kitap falan okuyamıyorum ama bi hayvanı taklit bile etmiyor mesela çok inatçı bildiği ve öğrendiği e bir daha asla söylemiyor. şuan bildiği kelimeler: anne, baba, dede, anneanne, hadi, aba(araba) hava(hala), arada bazen binde bir tete (teyze) diyor, ama genel olarak herşeye aba diyor, bi kere çok net aydede dedi ama bir daha asla demedi, bi kere derse bi daha demiyor ya da bilse de söylemiyor. arkamızdan hemen kelimeleri tekrar etmiyor, çok aşırı moralim bozuk buna çok taktığım için de eşimle kvga ediyoruz hep, ne yapmalıyım, benim gibi olan var mı, babası 3 ysşında konuşmuş ama öyle olsun istemiyorum