askbebegimmbenim Arkadaşlar 6.aydan beri kendim yediriyorum blw yapmıyor oynuyor yere atıyor. Ben yedirince yiyor blender hiç kullanmadım çatalla ezerek veririm pütürlüde yiyor dolma köfte tavuk küçük küçük eziyorum elimle pilav gibi gibi . Bugun akşam eşim şeftali kesti ısırtmaya çalıştı. Kabuğunu soy verme dedim dinlemedi 1 ısırdı 2 ısırdı busefer büyük ısırdı boğazında kaldı tıkandı kıpkırmızı oldu o an da ölüyorum sandım elim kolum bağlandı bağırmaya başladım eşime bı yandan kızıyorum Allah kahretsin seni verme dedim sana diye eşim baktı çıkaramıyor kucağına aldi yok çocuk kızardı çıkaramıyor elini soktu ağzına çıkardı Allah’ım dünyalar benim oldu ama elim ayağım boşaldı tir tır titredim hala daha kendime gelebilmiş değilim. Ben nasil alistiricam yemeğe zaten korkuyordum iyice korktum bu olaydan sonra. Sütüm kesilir diye korktum okadar panik oldum ki sütüm etkilenmez değil mi bebeğim 3 gün sonra 11 aylık olacak çıkmıştır değil mi tamamen şeftali korkuyorum uyutamadım çocuğu bu saat
zmiraymom askbebegimmbenim öncelikle çok geçmiş olsun benim kızımda bu ay 11 aylık olucak . Oda bazen büyük parça koparıyor ilk müdahale etmiyorum kendi çıkarmaya uğraşsın yada yutsun diye bekliyorum baktım olmuyor hemen parmağımla çıkartıyorum. Kendi yiyor yemeklerini çorbaysa ben yediriyorum. Bi kaç kez boğazında da kalan oldu ters çevirip sırtına vuruyorum soluk borusuna kaçma durumu olmadı allahtan ama ilk yardım eğitimim var rabbim göstermesin o zamanda gerekeni yaparım. Böyle şeylerde soğuk kanlı olmak lazım. Yavaştan şeftali değilde muz gibi daha yumuşak şeylerle kendi yemeye alışsın.
Mnli askbebegimmbenim ben iki çocuğuma da blw yaparak ek gıdaya başladım tıkanmalar oluyor maalesef ama kendinizi ve çocuğunuzu güvene almak için heimlich manevrası öğrenin lütfen sadece şimdi için değil bu çocuk büyüyünce de boğazına bişeyler kaçabilir eşinizin çıkarmaya çalışma yöntemi de yanlış youtubeda falan konuyla ilgili bir sürü video var
Rez askbebegimmbenim Sakin olmalısınız bu tür şeyler sürekli olur, eşiniz bilmemiş siz de adamı lâl etmişsiniz, bebekler sandığımız kadar korunmasız ya da bilmiyor değiller, ve şeftali yani katı kuru bişi değil. Endişe etmeyin bol emzirin, Bişi olmaz.
Derininannesi32 Çıkmıştır korkmayın çok şükür birşey olmamış kendinizi kötüye yormayın tehlike geçti güvendesiniz bunu sürekli tekrar edin. Bir de kabuksuz sekilde mimik minik doğrayıp verin kabuklu meyveleri kendi ısırması böyle sonuç doğurabilir.Dişler çoğalınca kendi ısırsın. Korkarsanız çiğnemeyi öğrenemez minik minik kesip verin öğrenir zamanla siz panik olursanız çocukta panik olur.
askbebegimmbenim Derininannesi32 Allah’ıma çok şükrü canım Allah razı olsun. Ya normalde muzu fln küçük küçük veriyorum çorbaya ekmek dograrim ama meyveleri eline vermedim hiç yada isirtmadim 8 tane dişi var ama genelde yutuyor herşeyi bazen çiğniyor hiç belli olmuyor kaç kez dedim soy kabuğunu diye eşim ben abartiyorum sanıyor. Büyüdü artık kendi yiyebilir diyor çok cesaretli davranıyor bu konularda ama ona da ders oldu belli etmiyor çok sinirlendim diye de baya korktu oda daha cesaret edeceğini sanmıyorum
askbebegimmbenim zmiraymom ben o anda mudahe etmeyi bırakın nerdeyse bana mudahele edilmesi lazımmış gibi panik atak geçiriyorum deliriyorum deli danalar gibi o yüzden müdahale edemiyorum bu beni daha çok korkutuyor. Allah’tan eşim bu konuda soğuk kanlı davranıyor Allah hiç bir anneye yaşatmasın
askbebegimmbenim Mnli aslında biliyorum yapmayı çok video izledim ama o anda herşeyim gidiyor panik olduğum için.
Derininannesi32 askbebegimmbenim eşinizin cesareti iyi ama tabi ki abartmamak kaydıyla. 11 aylık daha yeni yeni çiğnemeyi öğreniyor blw başlanmadıysa. O yüzden tedbirli olmakta fayda var. Küçük parça halinde yumuşak şeyleri vermekten çekinmeyin,bebeğinizi en iyi siz bilirsiniz neyi nasıl yiyip yiyemeyeceğini.
askbebegimmbenim Derininannesi32 canım yumusak pankek olsun omlet olsun kaşar peynir yemek türleri küçük küçük yapıp veriyorum ama. Meyveleri isirtmiyorum açıkçası. Bana doğru gelmiyor. Şeftali evet yumuşak ama kabuğunu soymadan yada ne biliyim nekadsr isiracagi belli olmuyor.