1923shiva merhaba benim kızım 19 aylıkken 200den fazla kelimesi vardı. 20. Aya girdik şimdi iki kelimeli cümle başladı. Ne yaptınız derseniz çok gevezelik yaptım, her şeyi anlattım, tekrar etsin diye zorladım. Bol bol düdük üflettim, baloncuk üflettim. Bunlar dili, dudağı gelişsin ve sesleri çıkarsın diye önemli. Dudağıyla komik sesler çıkarmaya zorladım. Suyun içine dudağını sokup gargara sesi çıkarttırdım hep, çok hoşuma gidiyordu. Dil çıkarma hareketleri bile çok önemli aslında. Bunun dışında sizden farklı bir şey yapmadığıma eminim. Artık her anne kitap okuyor, etkinlik yaptırıyor. Ben 1 yaşa kadar sıfır ekran verdim, sonra yavaş yavaş başladım. İzlediği şeylerin de çok etkisi oldu, içerik de önemli diyebilirim. Erkekler biraz daha geç konuşuyor. Bu genel bir görüş