esilacigdem aşurelik buğday, haşlanıp didiklenmiş tavuk, yeşil mercimek, nohut (bakliyat çorbası için) her zaman dolabımda olur. Bu malzemeleri göz kararı tencereye koyup üzerine kaynar su döküyorum. Hepsi kaynayana kadar yumurta, un ve yoğurttan terbiye yapıyorum. Kıvamı açık gelirse erişte atıyorum. Hem doyurucu hem besleyici bir çorba oluyor. Tavsiye ederim.
Misafir için ya da aç kalmamak için atıştırmalık olarak düşünürseniz dereotlu poğaça pişirip sıcağı çıkınca atıyorum.
Buzlukluk değil ama ev yapımı yufka(sacda kurutulanlardan) alabilirsiniz. Bir peynirli iç, yufkayı ıslatma ile ister tost makinesinde ister tavada şipşak yiyeceğiniz olur. Aklıma gelenler bunlar. Allah sağlıkla kucağınıza aldırsın