Ballloglum şöyle söyleyeyim psikolog bize eğer mevsime uygun giyiniyorsa bırakın onun dediği olsun dedi. Ama örneğin kışın çıplak durmak istiyor yazın kürk giymek istiyor. Uyarın ama bırakın bit kere üşüyüp hasta olsun dedi.
Açıkçası biz yıllardır bunu yenemedik ama kabullenince daha kolay oluyor :) mesela asla ona denetmeden kıyafet almıyoruz . Elliyor dokunuyor yumuşaksa alıyoruz. Örneğin Zara markasını giyiyor genellikle başka markalarda sorun çıkartıyor bizde onu alıyoruz. Sizde yavaş yavaş bunu çözeceksiniz ona göre alıp dolaba koyacaksınız. Aslında onlarda birey büyüyor çocuğunuz inatçı değilde kendi sınırları var rahat etmediğini giymiyor. Öncelikle onun birey olduğunu ve fikirleri olduğunu kabul edin. Sadece istediklerini giydirin. Çok soğuk değilse bırakın çıplak kalsın. Ama bazı keskin çizgileriniz olsun ( okula çıplak gidilmez , iç çamaşırı giymeden çıkılmaz gibi) siz sınırları esnetirseniz oda esnetecektir . Karşılıklı olacak. Ama bol bol sabırla ihtiyacınız var. 5,5 yaş hala zorluyor beni itiraf ediyorum