Bebeğin ek gıdaya başlayabilmesi için başını dik tutabilmesi, desteksiz mama sandalyesinde oturuyor olabilmesi 6. Aya gelmiş olması gerekiyor başlandığında öğün olarak değil tadım olarak devam etmeli ve unutulmamalı bebeğin 9. Aya kadar ana öğünü anne sütü yoksa formüle mamadır. Erken başlamakla övünülmemelidir bu bir yarış değildir. Bebeğinizin hazır olduğuna emin olun siz yemek yerken ağzını açması yemeğe ilgi göstermesi uzanmaya çalışması gibi. Çok erken ve ya geç başlamak ilerde besin reddi daha çok alerjik reaksiyon gibi sonuçlar doğurur unutulmamalıdır