zcnnkbraa9 merhaba geçmiş olsun. Bende de hasimoto var ve hipotiroidi var. Hipertiroidi de hasimoto olduğunu ilk defa duydum açıkçası
Doktorum bana Haşimoto ile ilgili olarak genlerle tanışıp geldiğini ve tiroid bezlerine sürekli hasar verdiğini söylemişti. Ve Haşimoto iyileşmiyor. Sadece ilaç alarak tiroid değerini dengede tutmaya çalışıyoruz. Yani esinizde hasimoto olduğuna göre l da ömür boyu bu ilacı kullanacak demektir.
Alti ayda bir ve sonralarda yılda bir gidip kan verip tiroid değerlerine baktirmaniz gerekiyor. Ona göre ilacın doz ayarlaması yapılıyor
Hasimoto genlerden gelen bir hastalik olduğu için çocuğunuzun tiroid değerlerine tpo değerlerine baktırın. Çocuk doktorumuza sorduğumda 12-13 yaşlarında daha yakından takip etmemiz gerektiğini soylemisti. Ama genel olarak şimdiden baktirmaya başlayın çünkü babasinda olduguna göre onda da çıkması büyük ihtimal. Şimdi olmasa bile ilerleyen zamanlarda gençliğinde çıkabilir
Bana da babamdan geldi tiroid sorunu 🥲