mahseb bazen doktorların her bebeği aynı kefeye koyduğunu ve teknik olarak yaklaştığını düşünüyorum. Kızım 2 yaşına gelene kadar anlamlı kelimeleri iki elin parmağını geçmezdi, dediğiniz gibi baba anne mama meme al ver vs. 2,5 yaşına yaklaştığında bildiği kelimelerin sadece ilk hecelerini söyleyerek konuşmayı arttırdı ( “sen yaka is” -senin yakalamanı istiyorum- gibi) 3 yaşından sonra konuşması çok arttı. Şu an 4 yaşında. Yürürken, otururken, uykuya geçerken, çiş yaparken, banyo yaparken.. kısacası hiç susmuyor😁 bazen onu dinlemekten ve cevap vermekten yoruluyorum. O yüzden bilmelisinizki her çocuk bir değil ve hayattaki her şey, her insan, her çocuk kitaplara göre büyümüyor. 15 ay zaten çok erken. Elbette anlamlı kelimesi olan bebekler olabilir ama konuşma riskli yaş 2 yaştır. Anlamlı kelime söylese zaten konuşuyor deriz