Birdunyabircennetannesi ben bu kadar imgesel bakamıyorum konuya. Çükünü yerim denilen her çocuk sapkın değil. Hepimizin eşleri öyle büyütülmüş. Herşeyi abartıyoruz. Bu konuyu da. Derin konuya odaklanmak yerine ezbere konuşuyoruz sürekli.
Sorun bu bence abartı ve ezbere konuşmak.
Çözümün temel kaynağı din olsaydı Ortadoğu’nun en güvenli yer olması lazımdı.
İslamiyeti bile anlamıyor kimse herkes ezberci.
Kimse okumuyor sorgulamıyor.
Sınır koyulmayan, saygı öğretilmeyen çocuklar bunlar.
tekbasimabakiyorum
Sürekli ekranla iç içe olan çocuklar.
Şiddet oyunu oynayan çocukların anneleri 2 gündür erkek çocuk şöyle yetiştirilir böyle yetiştirilir safsatası paylasıyor.
Benim abimde ataerkil annemin şişirmeleriyle büyüdü.
Ama babam da annem de bize başkalarının sınırlarını öğretti her zaman. Veya eşlerimiz bu sınırları bildiler. Psikolojik olarak azıcık da hasta olmaya yatkınsa çocuk iş çığırından çıkıyor.
Annesinin ifadesinde pandemiden sonra oldu diyor. 2000 sonrası doğan çocukların anneleriyle ne zaman konuşsam hepsi böyle diyor. Oandemiden sonra ya kişisel bir bozulma veya ders başarısında düşüş okuldan kopuş var.
Biri de kardeşim.
Çünkü ekrana saplanıp kaldılar evde. Sosyalleşmekten uzaklaştılar.
Beyinleri uyuştu ekran karşısında.
Twitter’da her gördükleri sahnede daha çok duyarsızlaştılar.
Daha az etkilenip normal görmeye başladılar.
Yani bana göre çürüme kontrolsüz internet kullanımı ve sınır koyamayan ebeveynler.