gencmom_ ben başka birine daha yazmıştım. Onu kopyalayıp yapistirayim belki size de bir fikir olur 😅
ben şu bir kac aydır uyku arkadaşına alıştırdim. Sadece yatağında duran oradan hiç çıkarmadığımız bir tavşanı var ve o tavşanı ne zaman görse uyku vakti geldiğini anlıyor. Birde anahtar kelimemiz var. “Dan”.
Dan vakti geldi annecim dediğimde dan dan diye sayiklayarak elimi tutar beraber yatak odasına gideriz. Tabi her gün aynı olmuyor bazen saatlerce uykuya geçmekte zorlandığı geceler de oluyor o zamanlarda da sevdiği ninnilerden söylerim biraz gülüşürüz sonra uyur. Önemli olan annenin sakin kalması uyutma esnasında. Çünkü siz gergin olursanız cocuk, annesinin ve kendisinin tehlike altında olduğunu düşünüp gerilir buda cocukta adrenalin salgılar ve uyku halinde olan duyularını aktifleştirir. Çocuk bir bakıma tetikte olur ve uyumaz, uykuya dalmada zorlanır.