26merve26 clover4 hayır yok şuan 5,5 yaş anaokuluna gidiyor hiç bir sorunu yok şükür ama hoca o dönem hemen eğitime başlamak sizi kurtardı dedi yani psikiyatri ye gidiyorduk gidin 2 hafta sonra gelin yani 10 dk görüşmeyle hiç bir netice alamadık
26merve26 clover4 pandemideydik işte pek konuşmuyordu aslında bizimki ve biz tv izlettik üzerine birde İngilizce açtık sanki Türkçeyi konuştu da yerken tv falan vardi aptallık işte bizimki sonra iki yaşını kutladık kendimiz bi kaç gün sonra eşime öyle denk gelmiş otizm vs işte dönme var oyuncak dizmeler belli takıntılar gölge işte kapı önündeki halılara basma falan böyle garip garip yani biz tabi çocuk daha falan dedik o güne kadar ama o gün 10 madde varsa bize göre rahat 7 si vardı dedik eyvah ve hemen tiyi kapattık sonra çocuğu otizmli olan bi tanıdık vardı ona video gönderdik onlarda iletişimde oldukları hocaya gönderdi adam çok doluydu ama rica minnet ikna ettik ve davet ettik o tabi belli şeyler uygulayarak video çekti oda bir profa göndereceğini görüsünü alacağını ve ona göre bir program yapacağını söyledi neyse sonra işte hafta 2 dersler başladı 1 saat eve geliyor bizle birlikte oyun oynuyor kendi getiriyor oyuncakları işte bize evde olması gereken oyuncaklar meler nasıl oynatacağız mış lı oyunlar oynamamız gerektiğini akranlarıyla vakit geçirmesi gerektiğini bol bol dışarı çıkıp keşfetmeli işte farklı dokudakı şeylere dokunmalı otizmliler pek yapamıyor ya böyle şeyler yani belkide uyaran eksikliğiydi belki otizm çok net olmuyor daha otizm bile tam ne nedir belli değil ama her neyse biz döndük oğlum son zamanlarda birden neşesini kaybetmiş videolara bakınca farkettik sonra zamanla tekrar o neşesini donukluğunu atmış üzerinden ama hiç evde durmadık hayvanat bahçesi işte ne bileyim şehir şehir gezdik diyebilirim yeni deneyimler keşifler yapsın diye oynasın diye sabahtan akşama kadar parktaydık gel zaman git zaman arkadaşlar edindi şimdi bi gör nasıl aktif bir çocuk dilerim sizinde iyi biter bu durum çok zor yani insan acaba mı derken bile kahroluyor yani oyun grubu falan bulun acil bence özel hoca biraz tuzlu oluyor maalesef bide dediğim gibi mişli oyunlar oynamak çok önemli sürekli onu uyarın yani iletişim halinde olun herşeyi beraber yapın sürekli konuşun dönme hareketini engellemeyin ama sizde onu oyuna çevirin sizde gülün dönerken sonra pat aaa düştüm deyip oturun misal veriyorum yani ona farkettirmeden onu o kafadan kurtarın özetle
Ecem__ clover4 yok oyle bir süphem cok sukur kiz bebekler nasil bebeklerle oynuyor saatlerce erkek cicuklarin arabalarla oynamasi normal bence
clover4 26merve26 🙏 piskolojim şuan çok kötü .Bütün gün ilgileneceğim diyorum ama olmuyor tekrarlayan bi hareket yapıyor ve Ben kahroluyorum
26merve26 clover4 valla Çetin bir süreç hızlı bir süreç biz eşimle ilk gün karı koca ağladık inanır mısın ne yapacağız diye sonra uykusundan uyandı bide mübarek ramazanda oruç halimizle ne sahur ne iftar yaptık afedersin yediğimi istifra ettim o kadar kötüydüm ona rağmen güldüm eğleniyomuş gibi yaptım ki bizim şansımıza hee yer yasak her yer kapalı memlekete bile özel izinle gittik zorla
iki_prensesannesi clover4 parman ucunda yürüme,kendi başına oyun kuramama ,sallanma ,kulaklarını kapatma ,biryerden biryere sürekli koşma, yada geri geri yürüme onun dışında birşeylere dokunamiyor kendisine dokunulmasindan hoslanmiyo