ilosasell Kızlar bir arkadaşım 2. Çocuğuna hamile, ilk hamileliğinde 28. Haftada direkt iğne yapmışlar kan uyuşmazlığı için ama bu doktoru 28. Haftada kan vereceksin uygunsa iğne yapcam diğer gibi yapmayacağım demiş. Artık böyle mi oluyor sistem değişti mi ?
Minel-inannesi ilosasell ilk dogumda igne yapildigi icin kontrollu gitmek istemis olabilir doktoru. Baska doktorada muayene olsun icine sinmiyosa.
bisenakillisinzaten ilosasell ikinci hamilelikte iğnenin mutlaka yapılması gerektiğini biliyorum. Bence başka bir doktora görünsün
Mugerrr ilosasell ilk gebelikte anneyle bebek arasında kan uyuşmazlığı olmuş mu. İlk gebelikte kan uyuşmazlığı olmadıysa bile yine de 28. Haftada yapılıyor. Benim ikim gebelikte ara lekelerim oldu hamileliğin başında kan uyuşmazlığı iğnesi oldum. Sonra 28. Haftada yine oldum. İyiki olmuşum bebeğim doğduktan sonra kan grubuna baktılar pozitifmiş . Doğumdan sonra da iğne oldu.
kidshappy ilosasell eğer bebekle annenin kan grubu ayrıysa ve bebek bu durumdan etkilendiyse kan sonucunda belli oluyor. Benim doktorumda önce tahlil yaptırdı ve bebek etkilenmemiş bu durumda zorunluluk halı yok ama ben 28. Haftada vurulmanı öneririm dedi . Ben bu durumu riske atmadım ve vuruldum. Doğumdan sonra test yapıldığında ben (-) bebegim(+) olduğu için tekrar bir doz daha iğne vuruldum . Doğumda vurulan iğne ise bir sonraki gebelik için koruma sağlıyormuş doktorum öyle söylemişti.
ilosasell Mugerrr ya şöyle bizde de kan uyuşmazlığı var 28. Haftada direkt iğne yaptılar mesela ama arkadaşımın 2. Gebeliği gerekli olursa demeleri bizi şaşırttı birincide ne ona ne bana böyle bişey demediler direkt yaptılar
kidshappy ilosasell evet ilk gebelikte vurulduğu iğneler ikinci gebelikte fayda ediyor mu diye tahlil yapılıyor. Bebek etkilenmezse mecburi zorunluluk yok, ama doktorum benim fikrim vurulman yönünde ama vurulmasanda bı sakıncası yok demişti. Bana bu yönde fikir verdi ben vurulmayı seçtim
Mugerrr kidshappy bebek etkilendiyse iğne işe yaramıyor. Benim kanamam olunca doktor test yaptı. Pozitif çıkarsa bebek etkilenmiş demek seni riskli gebeliğe gönderecem dedi. Negatif çıkarsa iğneyi yapacaz demişti.
kidshappy Mugerrr evet bende bebek etkilenmedi ama ben yaptırdım iğneyi. Kanama olursa iğneyi tekrar yapacaz iğne koruması 2 hafta dedi , eğer ikinci bir kanama olursa 2. Belki 3. İğneyi tapabiliriz diye bilgi vermişti. Çok şükür bizde sorun olmadan tamamladık gebelik dönemini
Mugerrr kidshappy bizzde aynen canım. İlk gebelikte oğlum benle aynı kan grubu çıktı doğumdan sonra iğne olamadım. Kızım pozitif çıktı doğumdan sonra iğne oldum
ayla0317 ilosasell kan uyuşmazlığı bizde de vardı 28. Haftada uyuşmazlık testi yapildi pozitif cikinca igne yapildi dogumdan sonra bebegimin kan grubuna bakilip tekrar bi uyuşmazlık ignesi daha yapildi diger hamilelikte koruyomus şimdi ikinciye hamileyim 10 haftalik ama 28. Haftada uyuşmazlık testi yapilir diye düşünüyorum
ilosasell ayla0317 evet evet test yapacağım demiş doktorda 28. Haftada ona göre yapacağız demiş iğneyi