Aylizlina0110 3 yaş artık kreş zamanı bence. Çünkü evde sıkılıyorlar. Bazı çocuk çok ağlar bazısı az ağlar ama alışır. Tabii kreşin tutumunada bağlı. Ancak siz şimdi çok ağladı diye yollamadığımızda bir sonraki denemenizde daha çok ağlayacaktır.
Benim büyük kızım da 3 yaşında başladı. Önce çok güzel gitti 2. Haftada gitmek istemedi. Sonra ben hergün ayrılmadan ona gitap okudum okulda öyşe ayrıldık daha az ağladı ama her sabah bizimden evden çıkış zordu.
3-4 ay sonra da başka bir kreşw geçmwk durumunda kaldık. Yeni kreşte nerdeyse 4 ay her sabah kıyamet kopuyordu. Ama okulda çok mutluydu. Videolar geliyor sabahki çocuk değil sanki. Kıyametler öyle böyle değildi, evden çıkması, giyinmesi kreşin kapısında bağrış çağrışlar… çok zordu. Bir süre sonra baba bırakmaya başladı ve baba daha kolay bırakabiliyordu. 2 sene o kreşe gitti ve son 1 sene sabah daha erken gidip akşam geç almamı istiyordu. O derece seviyordu.
Kardeşi de aynı kreşe gidiyor. O iki yaşında yarım gün başladı çok isteyerek. Şimdi 3 yaşında, 3 ay önce tam güne geçerken biraz ağlamaları, istememesi oldu ama o mizaç olarak abla kadar yaygara yapmıyor. En fazla ağlamıyor, söylüyor ama ağlaya ağlayada olsa içeri giriyor. Çok da uzun sürmedi tam güne alışması.
Her çocuk fatklı, süreci farklı. Okul ile beraber çocuğa uygun bir yol izlemek gerekiyor. Ağlıyorsa da net olmak gerekiyor. Çünkü gözünüzden en ufak bir açık kapıyı anlayabiliyorlar. Sizin için de zor sürekli çocukla beraber olmak. İnsan bi kahve içmek, tek başına birşey yapmak istiyor. Ve gerçekten 3 yaş evde zor, okulda akranlarıyla hem daha eğleniyorlar hem de daha çok şey öğreniyorlar.