[silindi] edilir elbette istense ama bu zenginlerin isine gelir mi o zaman kim işçi olacak.
Zaten islamiyet tam manasiyla yaşansa buna gerek kalmaz ya.
Zenginler mallarinin zekat ve sadakasini verse fakir kalmaz.
Bunlar fakirlerin zenginlerin mali üstündeki hakkıdır.
Zekat malin kiridir denilir malın kiri atilmazsa hepsi yok olur.
Nitekim osmanli zamaninda ki o zaman şimdiki Türkiyenin kac katı büyüklüğünde iken öyle bir zaman gelmis ki ülkede zekat verilebilecek fakir kalmamış baska ülkelerdeki müslüman fakirlere yardim etmişler.
Yine Osmanli zamanında her mahallede sadaka taşları varmış isteyen orayaa istediği miktar para neyse bırakır ihtiyacı olan ihtiyaci kadarda alırmış.
İhtiyacını gören yerine tekrar da bırakırmış.
Allahu teala muhteşem bir güzellikte yaratmıştır dünya alemi lakin insanlar dünyevi hirslarina yenilip bu dengeyi bozuyorlar ne yazık ki..
Allah kimine mal verir paylasip şükredecek mi diye imtihan için
Kimine de vermez sabredip hamdedecek mi diye?
Zenginler fakirlerden 500 sene sonra cennete girecektir hadisi şerif.
Bunun idrakine varan zengin hayrini hasenatini eksik eder mj?
Ya da fakirin mazlumun hakkina giren sefil ne azaplar çekeceğini idrak etse..