Bende barış özcanın Youtube kanalında videosunda gördüm bugün bununla ilgili çekmiş... Bir kitap gösterdi o kitapda 700 sene evvel çıkan ve çok sayıda insanın ölümüne sebep olan bir veba hastalığından bahsediyor ve çıktığı ilk bölge aynı şuanki gibi... İpek yolu üzerinden avrupa ya vs dağılmış... Yıllarca çok insanın ölümüne sebep olmuş ki bu rakamlar oldukça uçuk... 700 sene sonra aynı yerden oatlak verip dünyaya yayılmasına ben çok şaşırdım açıkcası 🤷♀️