Selinto simdi sana goz bozukluguyla alakali değil isin farkli bir boyutundan bahsedecegim,kontrollerini ona göre yap.televizyon cocuklarin beyninden birden fazla reaksiyon verdigi gibi olasi büyük en büyük reaksiyonu beyni buyumelesidir.yani cocuk gercekle,sahteyi henüz kesfedemedigi icin tvde yasanan olaylari gercek hayata donusturebilir ve onun icinde yasamaya baslayabilir tamamen zihinsel olarak.tv acikken izledigi seyi daha yakindan izlemeye cabasi olayları daha yakindan kesfetme,karakterlere doknama istegi,seslere odaklanma istegi olusturur.buna tıp dilinde dış dunyaya beyni kapatma olarakta adlandirilir ki bu durum 36 aydan küçük cocuklar için çok zararlidir.peki bunun olup olmadığını nasil anlayacaksın.bebegin tvye oranlandığında ona seslendiginde sana dönüp bakiyor mu?senin onunla kurmaya calistigin iletişime yanit veriyor mu?ilk önce bunu kontrol etmeni tavsiye ediyorum.sonra goz doktoruna istersen yine gosterirsin, merak etme yasi kac olursa olsun bozuksa doktorlar anliyor.