yigitinaannesii Kızlar merhaba, Annesini ve babasını kaybetmiş kişi, kendisi dul. Babası sgkdan emekli annesi ise emekli sandığından. Bu durumda anne ve babadan yetim kıza bağlanan maaş oranı nedir bu konu hakkında bilgisi olan var mı?
Kuzey_Melis_Momm yigitinaannesii Merhaba baba emeklisi olduğu için annenin emekli maaş hakkından yararlanamıyorsunuz sadece babanızın maaşından yararlanabilirsiniz sigortanızın veya aylık gelirinizin resmi olarak olmaması gerekir babanızın emeklisine yazılırken babanızın sgksından yararlanmanız gerekir ödenen miktarda sgk primine göre değişiklik gösterir ve başka hak sahibi yoksa tamamını alırsınız eğer kardeşinizde alıyor diyelim maaş hak sahiplerine göre 2-3 e bölünür
yigitinaannesii Kuzey_Melis_Momm Sigorta ve aylık gelir yok. Hem babanın sgk emeklisi hem emekli sandığı emeklisi bağlandı. Şuan ikisini birden alabiliyorum. Sgk ile görüştüğümde yüksek olan maaşın tamamı düşük olan ise %50 denmişti. Fakat şuan e devletten sorgulama yaptığımda yüksek olanın yarısı, düşük olanın da çeyreği olarak pay gözükmekte. Bunu anlayamadım sadece. Maaşta benden başka hak sahibi yok.
Kuzey_Melis_Momm yigitinaannesii 2 maaşı aynı anda vermiyorlar diye biliyorum enazından eskiden öyleydi sistem değişti demekki . . İki maaşıda aynı anda aldığınız için kesinti yapıyor olabilirler sgkyı arayıp öğrenin eğer bir yanlışlık bir hata varsa düzelttirin
annekadin21 yigitinaannesii dedikleri doğru.. yüksek olanın tamamı. Düşük olanın yarısı verilir. Biri sgk biri emekli sandığı olduğu için. Tek mirasçı da olsanız siz ztn yüzde 50 hakka sahipsiniz çocuk olduğunuz için. Babadan yüzde 50 anneden de yüzde 25 alıyorsunuz bu durumda. Yani yanlışlık yok.. yani yüzde 50 tamamı oluyor, düşük olanın yarısı olduğu için yarının yarısını alıyorsunuz.
yigitinaannesii Kuzey_Melis_Momm İkisi de sgk olsa evet alınamıyordu. Biri emekli sandığı olduğu için bu şekilde olabiliyor. Sgk her aradığımda hepsi farklı bişey söylüyor valla iyice karıştım😂