betul1221 Kızlar göğüslerim çok şişiyor, emzirirken acıyor, bebeğim sütün hızına yetişemiyor. Hiperlaktasyon belirtilerinin hepsi var. Yaşayıp da çözüm bulabilen var mı? Ne yapmalıyım? Ya da kaçıncı ayınızda düzeldiniz lütfen yardımmmm
Kdz betul1221 yaşamadım ben ama sağıp verin bebek emerken boğulması yada ön sütü sag göğsün biraz yumuşayınca emzir hem sütun gitmesin hem meme reddi olmasın
yavrupandaannesi betul1221 benim geçmedi meme reddi yaşadık gündüz sağıp gece emzirebiliyordum çocuk memeyi görünce çığlık çığlıaydı hala da devam etti geçmedi
Minikmeteannesi 4,5 aydan sonra biraz rahatladı 6. Ayda tamamen geçmişti. Bu konuda çok sıkıntı yaşadım emzirmekten korkmaya başlamıştım artık ama bazen sağdım bazen göğüslerim çok dolmadan emzirmeye çalıştım ama kesin çözüm bulamadım zamana bıraktım. Ama tek önerim makineyle sağım yapmamanız ben onu bilinçsizce yaptım ve göğüslerimde daha çabuk ve fazla süt doldu
betul1221 Minikmeteannesi ben de tem tersi şekilde her gün bir kere sqğmaya çalışıyorum çünkü kasıma işe başlayacağım. Bebek için buzluğa süt atıyorum. Yanlış mı yapıyorum 😢
Minikmeteannesi betul1221 buzluğa atmak için bir kez sağılabilir diye düşünüyorum ama günde 3 4 kez 15 20 dk sağmak sanırım biraz daha tazyiklendirebilir
vesonradedimkii makinayla sağdığım dönem bende de çok olmuştu tek memeyle devam ettim diğerini hep elimle sağdım göğsüm tam dolmadan emzirirdim derken zamanla yavaş yavaş atlattık darısı başınıza🌺
canmanayvesuyu betul1221 ben de çaresizce sürekli buraları okuyorum bebeğim 42 günlük 2 kez mastit oldum. Çok şükür sütüm var diyerek teselli oluyorum sağıp sağıp attım buzluk doldu. Ben genetik olduğunu düşünüyorum annemin de bendeyken böyleymiş öyle söylüyor evet başlarda makineyle sağım yaptım ama daha hastaneden eve gelir gelmez sütüm akmaya başlamıştı üstüm başım su gibi oluyordu sağmazsam. Hiperlaktasyona çoğu zaman tazyik de eşlik ettiği için beni korkutan şey tazyik şu an bebeğimin boğazına kaçıyor bazen hemşire olmama rağmen panik oluyorum emzirmekten korkar hale geldim. Şu anlık bulabildiğim çözüm kendimce gündüz sağım yapmıyorum bi birini bi birini olacak şekilde emziriyorum eğer çok şiştiyse göğüslerim elimle sağarak rahatlatıp o şekilde emziriyorum ve silikonla emzirmeye başlıyorum tazyiği kestiği için göğsüm rahatlayınca onu çıkarıp normal tutturuyorum memeyi de unutmasın diye çünkü silikonla da canım yanıyor bazen tutuyor bazen tutmuyor silikonla devam ediyoruz. Gece bazen sağdığım sütlerden veriyoruz tarihleri de geçmesin yazık olmasın diye o zaman rahatlamak için boşaltıyorum göğüslerimi çünkü sağmadan yatarsam sabah ikisi de taş gibi uyanıyorum. Bilmiyorum çıkmaza girdim ben de gerçekten sağsan dert sağmasan dert terbiye olacakları günü iple çekiyorum inşallah olurlar
Minikmeteannesi canmanayvesuyu Sizi çok iyi anlıyorum aynı korkularla emzirdim bebeğimi hatta tek başıma emziremiyordum bile sürekli süt aktığı için üst baş değiştirmek ayrı bir zorluk ama bir gün geçiyor siz hemşire olduğunuz için kendinizi psikolojik olarak daha rahat hissedebilirsiniz ki öyle olduğunda daha az süt kaçıyor sanki bana öyle gelmişti umarım çok zorlanmadan atlatırsınız
funda1636 canmanayvesuyu o kadar beni anlatmışsın ki şu an ne durumdasın😥peki çözüm bulabildin mi silikon uç tazyiki önlüyor mu 🙏
canmanayvesuyu Minikmeteannesi gerçekten ben de eşim hep yanımda olsun istiyorum psikolojik olarak insanın başına gelince farklı oluyormuş hem lohusalık hem böyle şeylerle uğraşmak 🫠
210821 Aynı durumu bende yaşıyorum henüz kesin çözüm bulamadım ama daha iyi durumdayız öncelikle emzirirken arkama yaslanır şekilde emzirmeye çalışıyorum yer çekimi etkisiyle süt daha da hızlı gitmesin diye yutkunma sesleri arttığında boğazına kaçacağını anlıyorum memeyi ağzından çekip 2-3 sn bekliyorum futbol tutuş şeklinde bir emziriyorum birde yan yatarak emziriyorum hiç daha bu şekilde boğazına kaçmadı belki tesadüfte olabilir bilmiyorum normalde önerilmez ama makas tutuş biraz akışı yavaşlatıyor onu uyguluyorum birde aynı memeyi 4-5 kez emziriyorum diğer memeyi vermeden önce 10-15 dk sağım yapıyorum sonra veriyorum o hızlı akış geçmiş oluyor
canmanayvesuyu funda1636 tabi ki silikon kesiyor biraz ama onunla da canım yanıyordu ve onunla boşaltamıyor memeyi tam ben bıraktım o yüzden ucu. Şu an arada kaçıyor gibi yine önden boşaltıyorum tazyiği azaltıyorum geriye yaslanıyorum sanırım biraz da bebek büyüdükçe daha tolere edebilir hale geliyor 😞 ama boğazına kaçtığında üzülüyorum o da korkuyor ağlamaya başlıyor bi daha zor tutuyor memeyi 😞 emzirirken dua okuyorum bir de 🙏