Defnem_00 Merhabalar anneler kızım 27 aylık oldu ama hala toplasan 8 kelime felan konuşuyor ikili kelime konuşma yok cümle kurmak yok anne baba dede annene abla bunları diyor 🥺 istediği herşeyi hareketleri ile anlatıyor beni cok güzel anlıyor dediklerimi verdiğim görevleri hemen yapıyor. çok hareketli ama kelime yok doktora götürdüm işitme terapisti nöroloji ve pedogog önerdi . Başka doktora götürdüm oda herşey normal biraz zaman ver her çocuk aynı olmaz dedi . Ne yapacağım bilemedim . Benimle aynı durumda olup bana yardımcı olabilecek anneler var mı
ozgeyenigul Defnem_00 merhaba, ekran izliyor mu acaba minnoş? Onun için açılmış olması fark etmeksizin soruyorum. Siz de izliyor musunuz yanında?
kimbumadam Defnem_00 istediği herşeyi hareketleri ile anlatıyor beni cok güzel anlıyor dediklerimi verdiğim görevleri hemen yapıyor 15 aylık kızım da herşeyi anlıyor ama konuşma eylemi çok başka Doktorunuzun yönlendirmelerine uyun bence ve o hareketlerden anlamayın bence Zaten anlıyormuşsunuz neden konuşsun ki teşvik yok 🙏🏼 Mecbur bırakın yani
hayatgzl Defnem_00 benim kızımda 2,5 yaşında aynı şekilde konuşmuyo baba abi kedi falan harici birşey deniyor ama her dediğimi anlıyor yapıyor bende doktoruma anlattım durumu oda herhangi bir problem görmedi benim çocuklarımda 3 yaştan sonra konuşmaya başladı her çocuk bir değil illaki konuşcak merak etmeyin dedi
Sblatc Defnem_00 dr un dediği yerlere götürün bence içiniz rahat etsin. Ben çocuk akademi nin 2 yaş dikkat seti diye bi kitapları var onları almıştım. Beraber okuduk falan kelime dağarcığının arttığını düşünüyorum. Hemen söylemeyebilir kelimeleri ama ben okuyodum sen de söyle diyodum ilk zamanlar sadece hı falan diyodu sonra söylemeyw başladı. Çok güzel bi set bence
Defnem_00 ozgeyenigul normalde ekran vermiyorum ama ablası okuldan geldiği zaman bir saat izleme süresi oluyor onunla birlikte bazen izliyor . Büyük kızımın bebekliğinde çalıştığım için hep annenesi ve halası baktı gün boyu televizyon telefon veriyorlardı ben ne kadar karşı cıksamda ama kızım 1 yaşında bıcır bıcır konuşmaya başladı hep ekranla büyüdü diyebilirim . Küçük kızım da doğru düzgün izletmene rağmen konuşma yok . Aradaki farkı görüncede illaki telaş yapıyorum
Defnem_00 Sblatc dediğiniz set hangisi ismini söyleyebilir misiniz onlardan alayım hergğn kitap okuyorum bütün nesneleri tanıyor renkleri az üz tanıyor ama söylemeye gelince yok ☺️
Aylizzmm Defnem_00 26. Aya kadar toplasanız kızımın 15 kelimesi vardı doktorumuz bir sorunu yok bekleyelim dedi hep 27. Ay itibariyle kelimesi sayısı arttı net anlaşılır konuşmuyor çoğunluk olarakta eylemlerden başladık zor kelimeleri asla söylemiyor meyve sebze nesne gibi bu ay itibari ile 28 sylik oldu yavaş yavaş anne bebe ağlıyor ben geldim oturdum anne dök ben aradım gibi cümleleri var tablet telefon hiç görmedi ama hastalık dönemlerinde tv izledik bu ara yine sağlık sebebiyle anneanne baktı tv görüyor ama hep tvyi kesip üzerine düştüğüm dönemlerde toparladigini gördüm her çocuk bir değildir elbette ama benim kızım ekrandan etkileniyor ve akran çok önemli abisinin arkadaşlarından bile biseyler kapıyor içiniz rahat etsin yinede bir terapist ile görüşün
melegim71 Defnem_00 vardı 26 haftada acildi benim kız hic bi sorunu yoktu heryere goturdum doktor olarak en son akisina biraktik suan 3 yaasinda masallah hic susmuyor bazi kelimeleri nett cikaramasada guzel konusiyor canim biraz zaman mutlaka acilcaktir
Defnem_00 melegim71 bazen bende kendimi böyle teskin ediyorum illaki konuşacak hangi çocuk konuşmadan duruyor ki kimi 1 yaşında başlıyor kimi 3 yaşında ama zamanı var diyorum işte ablası erken konuşunca ondanda bekliyorum karşılaştırma oluyor
melegim71 Defnem_00 ablasi konustu diye illa erken konuscak degilki bazi cocuklar konusma konusunda tembellik yapiyor siz zihin olarak soeun gormiyorsaniz ki bunu fark edersiniz eninde sonunda acilir misal konusamadigi icin anlatamadkgi icin sinirleniyorsa dil terapistine gptirebilirsiniz ha memnun halinden bence akisina birakmak en guzeli uzmeyin kendinizi aynen bende siz gibi takiyordum suan yemin ederim kizinizda varmis bilirsiniz susmuyor
gokcetuba06 Defnem_00 örneğin bu durum genetik babasıda geç konuştu gibi sözlere kulak asmadan bi ergoterapi veya dil gelişim uzmanlarından destek alın derim ekran varsa izlemesinden ziyade ne izlediği önmli çocuklrın iki yaşında ortalama 40 ila 60 kelime arası kullanım ve algılama gerektiğini söylüyor uzmanlar ev işlrinde örneğin salata yaparken tatlı yaparken mutlaka yardım isteyin saçma sapan konuşmalar da olsa mutlaka sohbet etmeye ve anlaşılır net şekilde konuşmayı deneyin her çocuk konuşmayı er yada geç öğreniyor ama erken farkındalık daha iyi olacaktır
Irmakk1 Defnem_00 hayatım benimki de aynıydı az kelimesi vardı ve cümle kuramıyordu benim doktorumda herseyin normal olduğunu beklemem gerektiğini söylemişti. Tam 33 aylıkken bir sabah kalktık ki oğlum cümle kurmaya başlamış normal insanlar gibi konuşuyor şoke olmuştum:) böyle biranda aciliyorlar yani. 3 yaşa kadar bekle eger duzelmezse bir daha götürürsün o zaman doktora
purpleblue Irmakk1 yaa gerçekten böyle mi oldu? Benim kızım da 29 aylık ve kelimeleri sayılı, ikili cümlesi falan hiç yok. Al, ver gibi basit şeyleri söylemez ama bizim gibi babaanne diyo😅 oğlunuzun bir anda açıldığını duyunca bi umut oldu bana
Irmakk1 purpleblue evet bende çok şaşırmıştım daha doğru düzgün kelimesi bile yoktu inanın 10 15 taneydi ve 33 aylıkken biranda 2 li 3 lü cümleler kurmaya başlamıştı. Yani bazı çocuklarda bu durum yaşaniyormuş ben bizzat şahit oldum umarım sizinki de konuşur biran önce kendinizi üzmeyin lütfen her çocuğun gelişimi farklı oluyor hepsi 2 yaşında konuşacak diye bir kural yok
purpleblue Irmakk1 çok haklısınız ama işte insan ister istemez takılıyo üzülüyo. Umarım sizin yaşadığınız bu güzel duyguyu en kısa zamanda ben de yaşarım.
Irmakk1 purpleblue bende üzülüyordum ama inanın boşuna kendimizi üzüyoruz zamanı gelince açiliyorlar:) inşallah en kısa zamanda olur ❤️
purpleblue Irmakk1 Amin inşallah ❣️annelik hep bi endişe hali valla😊 ama dediğiniz gibi her şey vakti gelince oluyo.
ygmrln Defnem_00 bi tanıdığımızın çocuğu da böyleydi işaret ettiğinde anlamıyormuş gibi yapıyordu çocuk öyle öyle konuştu. O sanırım size derdini anlattığı için ihtiyaç görmüyordur
Ayaztos Defnem_00 Benim yegenim kac yasindaydi hatırlamıyorum ama 2 falan diyebilirim daha birer ikiser cumle zor kuruyordu. Bir gun “Berat nasılsın?” dedim. Ben iyiyim sen nasilsin dedi. şok olmuştuk sonra bıcır bıcır konusmaya basladi iste🥰
Defnem_00 Burda konuşanlar bana umut oldu inanın teşekkür ederim ☺️ çok kafaya taktığımı farkettim bu olayı . Umarım birgün benimkide kalkar annecim nasılsın der ☺️ o günü büyük heyecanla bekliyorum