Bu konu çoğu annenin post açtığı, benim çok araştırdığım ne zaman nasıl yapsam diye çok düşündüğüm malum olay 😂 yaklaşık 2 ay önce kızım tam 18 ay 26 günlükken bitirdik. Başlıyorum anlatmaya biraz uzun olucak 🙂↕️
Benim kızım doğduğu günden itibaren uyumayı sevmeyen ve zaman ilerledikçe meme bağımlısı olup ek gıdayı bile reddeden bi bebek oldu. Büyüdükçe o kadar uyku düzeni bozuldu ki artık bazı geceler 10-15 kere kalktığı, meme olmadan uyuduğu bir an bile yoktu. O kadar yorulmuştum ki duygusallık bi yana bırakmayı çok istiyodum artık. Eşim askeri personel olduğu için memleketten çok uzaktayım, eşimin nöbetleri oluyodu, o yokken ben de tek başıma denedim ve sonuç başarısız. Doktor eşle birlikte deneyin dese de benim kızım ağladıkça babası dayanamayıp emzirmemi söylüyodu 🫠 Dedim ben bunu sadece memlekette yaparım eşim olmadan 😂 bir cesaret kızımı aldım 18 aylıkken atladık uçağa gittik memlekete doktorumuzla görüştük. Önce gece sonra gündüzü kesmemi önerdi. Ama öyle olmadı o daha zor bu arada bence 😁 kalabalık, farklı ortamlar, park, bahçe, deniz derken gündüzü kızım kendi kendine unuttu istediği anda da ben vermedim hemen alıp bahçeye geçtik odağını başka şeylere çevirdik. Eline yediği şeylerden verdik. Gerber, üzüm, humm kurabiye veya kek gibi.. Sadece uyurken emmeye devam etti. Bazen öğle veya akşamda emzirmeden de uyuyodu ama bazı geceler vermezsem kriz… 24 saatte sadece 3 kere falan kalmıştı. En son sabır taşı aldım. İşe yaramadı 😂 sirke denedim noooo işe yaramadı 🫠 ben de öğle uykusuna geçmeden salça sürdüm bir kere gördü öyle görünce ağladı ama bi daha istemedi 😂😂 akşam direkt uyudu ama gece de aynı şekilde salçayı yanıma aldım belki isterse sürer hemen gösteririm diye ama gece 1 kere ağladı sadece sonra hemen uyudu 🥹 ilk 2-3 gün meme falan dedi ama kalabalık ortamda çok daha kolay oldu bizim için böylece bizim için meme olayı tamamen bitti 🥰 dünyanın en en en güzel duygusuydu bana bu duyguyu yaşattığı için kızıma çok teşekkür ederim binlerce kez şükürler olsun ama bi yandan da çok yorucuydu benim için çoğu gece ağlayarak geçiyodu çünkü sabah uykusuz uyanıp o enerjiyle onun peşinden koşmak daha da kötüydü..
Şimdi yemesi çok daha iyi eskiye göre uyku düzeni derseniz yavaş yavaş o da sonunda düzelmeye başladı.
Sabır taşını sorucak olan olursa da elinizi yıkadığınız anda gidiyo büyük ihtimalle bebek onu emmeye başlayıp 2-3 kere çektiğinde de tamamen gidiyo ben ilk başta çok az sürmüşüm bilemedim. Sonra gece daha da arttırarak sürdüm ama o da işe yaramamıştı. Kısaca demek isterdim ama böyle bizim hikayemiz detaylıca anlatmaya çalıştım sorunuz varsa cevaplamaya çalışırım 🌼