Kızlar öncelikle herkese selam belki önceki gönderilerimden görmüşsünüzdür neredeyse 2.5 ayda başlayan meme reddimiz yaklaşık 2 ay sürdü . O kadar bu süreçte kendimi yıprattım ki çok mutsuzdum eşimin ve çevremdekilerin desteğiyle toparladım. Şimdi gelin neleri uyguladım onları yazayım umarım bebişlerinizin hepsii çok sağlıklı ve istekli bir şekilde sizi emer❤️
1.Asla zorlamayın eğer memeyi teklif ettiğinizde ağlıyor memeden uzaklaşmaya çalışıyorsa panik olmayın eğer o panikle zorlamaya devam ederseniz bebek memeye olumsuz koşullanır burada size görev düşüyor sakin olmalısınız.
2.Pilates topu benim çok işimi gördü zaten yenidoğanken de onda uyutuyordum hafif salınım hareketleri yapabilirsiniz.
3.Aç kalacak diye hemen endişelenmeyin bebekler zaten aç kalmayı sevmiyorlar eğer aç kalacak diye biberona alışırsa daha çok memeden uzaklaşır.
4.Biberon kullanmayın eğer çok fazla saat aç kaldıysa kaşık biberonla beslemeye çalışın
5.Yeni uyandığı ve uykusu geldiği anları kollayın %60 başarılı olabilirsiniz
6.Duşta emzirmek ben bunu denemedim ama araştırdığım dönemlerde çok faydasını gören olmuş
7.Biz emzik kullandık meme reddi onunla alakalı mı bilmiyorum ama ben kullanmaya devam ediyorum reddimiz de geçti zaten çünkü uykuya geçerken bana çok yardımcı
8.Sütünüz tazyikli ise (benim öyleydi) 10 dk aralarla buz kompresi yapabilirsiniz ama dikkatli olun bu sütünüzü de azaltabilir.
9.Hala kucakta emmiyor sadece yatarak emzirebiliyorum ama buna çok şükür
10.Asla pes etmeyin çünkü okuduğum her kaynakta meme reddinin geçiçi olduğu belirtiliyor.
11.Rem uykusunda yani hafif uykusundayken ona fısıldayın emzirmeyi çok sevdiğinizi ve onunda emmek istediğini tekrarlayın bol bol sevin öpün koklayın
- Kesinlikle ten teması emmek istemese bile mutlaka kucakta ten teması yapın
13.Karanlık ve sakin yerlerde emzirmek buda benim çok işime yaramıştı
Sizin psikolojiniz çok çok önemli bu süreçte lütfen kendinizi yıpratmayın suçlamayın çünkü kesinlikle bebekler bunu hissediyorlar bir psikolog olarak söylüyorum bunu size. Eğer benim oğlum memeye döndüyse emin olun sizin bebeğinizde döner.
Ve bu süreçte lütfen kayınvalidenizin annenizin mama verelim sözlerini dinlemeyin. Kendi annelik içgüdülerinize güvenin çünkü en doğru ses o ses olacak.
Mama asla kötü bişey değil bu arada gerektiğinde bende kullandım ama lütfen biberonla değil kaşık biberonla beslemeye çalışın
Başka sorusu olan varsa yanıtlayabilirim umarım birazcıkta olsa size yardımcı olmuşumdur hepinize umut ve şifa olsun inşallah❤️
Ve unutmadan internette çok fazla bu konuda araştırma yaparken lütfen olumsuz yorum ve tecrübeleri okumayın. Çözüm odaklı olan şeyleri okumaya çalışın ki psikolojiniz etkilenmesin💞
Lohusa sürecini çok ağır geçirmiş biri olarak bütün yeni doğum yapmış ve şuan bebeğine tek başına bakan anneleri kucaklıyorum 🫶🏻🤲🏻