gunes1508 Sabah aç karnına vereceksiniz vermezseniz bıngıldak ve kemik gelişimi için çok önemli.
Benim kuzenime teyzemin kaynanası vermemiş hep unutmuş o bakıyordu teyzem calıstıgı ıcın kuzenım su anda lise 2 ye gidipyor hep yorgun, uykulu ve bağışıklığı aşırı düşük her ay ayda bir kere demiri serumla alıyor ve d vitamini alıyor çocukken problem cıkmasa bile ilerleyen yaşlarda mutlaka çıkıyor vitamin ve doktorun verdiği takviyeler cok cok önemli gelişim, büyüme çağında.
Ayrıca d vitamini eksikliği ‘ El ve ayak bilekleri, omuz eklemeleri ve parmaklarda ağrı, değişken ruh hali, depresyon, uykusuzluk, baş ağrısı, saç dökülmesi gibi belirtiler de bulunabilir. Yetişkinlerde uzun süreli D vitamini eksikliği; kemik erimesi, kemik yapısında bozukluk, kas güçsüzlüğü ve düşme riskinde artışa neden olur’
Demir eksikliğinde de ; Vücutta yeterince demir minerali bulunmadığında, kansızlık, kalp atışında düzensizlik, kronikleşen halsizlik ve yorgunluk, cilt renginde solukluk, el ve ayaklarda solgunluk ve üşüme, nefes darlığı, baş ağrısı ve saç dökülmesi yaşanması demir eksikliği belirtileri olarak ortaya çıkar.