rana0234 Benim kızım 2 aylık ve down sendeomlu. Hiçbir tarama testlerinde de çıkmadı. Ense kalınlığı filan her şeyi normaldi. Doğduğunda gözleri çekik dediler ve genetik kanı istediler. Ama doktorların hiçbiri kesin diyemedi. Sadece benziyor gibi ama diğer özellikler yok dediler. Ne serçe parmağı ne el çizgisi ne ensesi her şeyi çok normal. Topuk kanında tiroid yüksek çıktı. Downa bağladılar. Downlu çocuklarda genelde yüksek çıkıyor diye. Bende tiroid hastasıydım. Tabi onunla da bağlantısı olmuyormuş. 1 buçuk ay takip edildi. İlaç kullanmadan düzeldi. Kalbinde minik delik var zamanla kapanır dediler. 2. Ayın sonunda kontrolde doktor kapanmak üzere kafanıza takmayın düzelir dedi. Sadece doğuştan diz çıkıklığı vardı bacağının birisi yana doğru duruyordu. Ve bunu da ultrasonda kör doktor göremedi. Ayrıntılı da bile fark edemedi. Bebişim doğdu alçı tedavisi almaya başladı. 2. Ay da da ameliyat oldu. Velhasıl kelam ancak ve ancak genetik testle kesinleşti. Kromozom analizi yapıldı ve trizomi 21. Rabbime binlerce şükürler olsun ki bize bir melek emanet etti. Şu an tek derdim ona yeterli bir anne olabilmek en güzel şekilde yetiştirmek. Ankara da yaşıyoruz. Down sendromlu aileler ulaşırsa tanışmayı da çok isterim. İnstagramdan lütfen ulaşın @yerlicoccinella 🙏 Tecrübelerinize ihtiyacım var.