maygirl dis haricinde surup kullanimi hakkinda bilgi verecegim, cocugun atesi 38.5 altindaysa ve keyfi yerindeyse, yiyor iciyorsa ilac vermeyin. Ilık bir dusla ve sadece ince zibinla kalsa kafi. Atesi var hali keyfi yerinde degil ise veya 38.5 uzerine ciktiysa calpol veya dolven kullanabilirsiniz. Donusumlu kullanmayin, dolveni veya calpolu 6 saatte 1 verebilirsiniz kilosuna gore. Benim deneyimime gore kizimda calpol hic ise yaramiyor ya da gec etki ediyordu o sebeple ben dolven tercih ediyorum, dogru dozda verince atesini baya guzel dusuruyor.
Donusumlu neden yapilir onu da anlatayim. Cocugun direncli bir atesi vardir. Orn atesi varken calpol verdiniz uzerinden 4 saat gecti hala ates ilaca rağmen dusmedi o zaman 4 saat sonra dolven verebilirsiniz. Ya da tam tersi. Bahsedilen aslinda bu ama karistiriliyor. Zaten bu kadar direncli bir ates varsa doktorun takip etmesi daha iyi olur.
Dis ozelinde bahsedersem de cocugun illa atesi olmasina gerek yok sonucta bunlar ayni zamanda agri kesici, cok caninin yandigini, huysuz olduğunu düşünüyorsaniz verebilirsiniz.